به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «مناظره» در این قسمت تلاش های رئیس جمهور فرانسه برای تامین گاز مورد نیاز این کشور از الجزایر را مورد بررسی قرار می دهد.

روابط پاریس و الجزیره اواخر سال گذشته میلادی، پس از صحبت‌های توهین‌آمیزی مکرون علیه مردم و نظام سیاسی الجزایر مخدوش شد. در حال حاضر که شش ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، تحریم‌ کشور‌های غربی علیه مسکو باعث شده تا روسیه صادرات گاز روسیه به کشور‌های اروپایی را هرروز کمتر کند. الجزایر یکی از کشور‌های مهم در صادرات گاز است و حدود ۱۱ درصد گاز مصرفی در اروپا را تامین می‌کند. فرانسه اولین کشوری نیست که در ماه های اخیر تلاش می کند گاز بیشتری از شریک الجزایری خود به دست آورد. در ماه گذشته «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا نیز برای دریافت گاز بیشتر و مقابله با بحران گاز به الجزایر سفر کرد و قرارداد جدیدی را برای 4 میلیارد متر مکعب گاز اضافی برای ایتالیا امضا کرد.

مهمانان برنامه برنارد کورنو متخصص مسائل خاورمیانه و آندره شامی وکیل بین الملل، ضمن اشاره به پیشینه جنایات بشری فرانسه در حق الجزایر، از میزان تأثیر این سفر بر روابط میان فرانسه و الجزایر سخن می گویند.

برنامه «مناظره» با اجرای مژده خنجری را می توانید از وب سایت فرانسه شبکه پرس تی‌وی به آدرس https://french.presstv.ir/section/35003 مشاهده کنید.