به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مرضیه هاشمی در برنامه این هفته «پرونده‌های پنهان» به سراغ کشور آفریقایی کنگو رفته و استثمار مردم این کشور از گذشته تا به امروز را بررسی می‌کند.

هاشمی در این برنامه به نکته‌ای اشاره می‌کند که شاید برای بسیاری مغفول مانده باشد و آن، استفاده از کبالت در ساخت گوشی‌های تلفن همراه، لپ تاپ‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی است.

مجری برنامه در ادامه یادآور می‌شود که کبالت مورد نیاز از معادن کشور کنگو استخراج می‌شود که با وجود برخورداری از غنی‌ترین ذخایر زیرزمینی، یکی از فقیرترین کشورهای جهان است.

هاشمی نقبی هم به گذشته‌ها می‌زند و به روزگاری اشاره می‌کند که کنگو مستعمره بلژیک بود و لاستیک مورد نیاز قاره اروپا که آن زمان در حال صنعتی شدن بود از این کشور تامین می‌شد.

هاشمی به یک حقیقت تلخ و ننگین تاریخی اشاره می‌کند؛ مجازات قطع دست مردم کنگو توسط استعمارگران بلژیکی.

برنامه «پرونده های پنهان» به کارگردانی مهدی عرب دوشنبه ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران روی

آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌‌رود و بازپخش این برنامه همان روز ساعت ۲۲:۰۰، سه شنبه ساعت ۰۶:۰۰، ۲۰:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۴:۰۰، ۰۹:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ و بامداد جمعه ساعت ۲۴:۰۰ خواهد بود.

علاقه مندان  می توانند با مراجعه به آدرس https://www.presstv.ir/Section/150112 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.