به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی ، «مهاجر سرزمین آفتاب» سرگذشت یگانه مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس، سرکار خانم «کونیکو یامامورا» است که در سنین جوانی پس از آشنایی با معارف دین مبین اسلام و ازدواج با یک جوان مؤمن ایرانی، آیین شینتو را کنار گذاشت و به دین اسلام و مذهب تشیع گروید و نام «سبا بابایی» را برای خود برگزید.

از زمان راه اندازی رادیو ژاپنی یعنی ۳۰ تیرماه سال ۱۳۷۸ تا اول دی ماه ۱۳۸۶ دوره دشوار و خاصی برای این رادیوی نوپای معاونت برون مرزی بود. چراکه تا آن زمان تجربه کار فرهنگی با کشور ژاپن در داخل کشور شکل نگرفته بود و از سوی دیگر، نیروی زبان دان مسلط به کار رسانه هم تقریبا نایاب بود. همت پایه گذاران رادیو که مشکلات باعث نشد مایوس شوند و کار را به سرانجام رساندند واقعا ستودنی است. مرحومه سبا بابایی یکی از اعضاء تیم پایه گذار و موسس رادیو ژاپنی بود که به تازگی  به فرزند شهیدش پیوست. خانم بابایی در ماه های منتهی به آغاز پخش رادیو ژاپنی و سال های ابتدایی فعالیت آن، ترجمه و تدوین بسیاری از محتواهای مذهبی، قرآنی و معارفی مورد نیاز رادیو بر عهده داشتند.  ایشان در سال های بعد به دلیل دغدغه های فرهنگی بی شمار، حضور کمتری در رادیو داشتند اما همواره به عنوان کارشناس و همراهی دلسوز و سختکوش در کنار همکاران خود در رادیو ژاپنی اداره کل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی مشغول فعالیت بودند . روحشان شاد و غریق رحمت الهی باد.

مراسم گرامیداشت مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس در سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، روز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به قلم حمید حسام و همکاری مسعود امیرخانی در ۲۴۸ صفحه نوشته و توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.