به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» نگاهی دارد به اماکن مذهبی شهر گلپایگان در استان اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری روستای وردیج در استان تهران.

هدا لزگی گزارشگر بخش اول برنامه به گلپایگان سفر کرده است؛ یکی از کهن‌شهرهای ایران که سابقه زندگی در آن دوران به دوران پارینه سنگی میانه و نوسنگی می‌رسد.

هدی لزگی در این سفر معرفی اماکن مذهبی گلپایگان و به ویژه مسجد جامع گلپایگان به عنوان یکی از مساجد مهم تاریخی دوران سلجوقی و از مساجد بزرگ ایران زمین است که با توجه به تاریخ ساخت آن شاید بتوان گفت معماری ایرانی - اسلامی این مسجد الگویی بوده‌ برای ساخت مسجدهای بزرگ دیگر به ویژه مناطقی که در قلمرو حکومت سلجوقیان بودند.

شهریار عظیمی گزارشگر بخش دوم برنامه هم سفری داشته است به یکی از جاذبه‌های گردشگری برای اهالی پایتخت. روستای وردیج از زیباترین مناطق ییلاقی شهر تهران است که در شمال غرب پایتخت قرار دارد. آب و هوای دلپذیر این روستا و دسترسی سریع به آن از دل شهر تهران، روستای وردیج را به مقصد گردشگری محبوب برای ساکنان پایتخت تبدیل می‌کند. از طرف دیگر، جاذبه گردنه ارواح سنگی در مسیر دسترسی به روستای وردیج، گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینکhttps://www.presstv.ir/Section/15015

برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.