به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «دیرالزور» به کارگردانی حسین مرتضی حال و هوای شهر دیرالزور در سوریه را در روزهای محاصره توسط نیروهای داعش روایت می‌کند.

دوربین این مستند ۲۵ دقیقه‌ای به دیرالزور می‌رود، در زمانی که این شهر برای ماه‌ها تحت محاصره تروریست‌های داعش بود تا گزارشی از وضعیت زندگی مردم را به تصویر بکشد.

 در مستند «دیرالزور» می‌بینیم که آثار بدبختی و فقر و گرسنگی در بین مردم موج می‌زند. مردم آن‌قدر پول ندارند که بتوانند حتی سبزی و یا نان خالی تهیه کنند. برق و گاز نیز قطع است و صف‌های طولانی نفت این نکته را به خوبی نشان می‌دهد. تنها دلخوشی مردم نیز کمک‌های محدود هلال احمر است. 

حسین مرتضی، در این مستند با مردم کوچه و بازار مصاحبه می‌کند تا آنها واقعیت موجود را از زبان خود بازگو کنند. در انتهای مستند نیز می‌بینیم که ارتش سوریه بالاخره موفق می‌شود تا حصر را بشکند و امید را بار دیگر به اهالی این شهر بازگرداند.

مستند «دیر الزور» روز دوشنبه ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.