به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، یورش وحشیانه نیروهای امنیتی سعودی به یک مرکز نگهداری ایتام در استان خمیس مشیط عربستان و ضرب و شتم دختران یتیم، واکنش گسترده ای در پی داشته است که در این برنامه از «المحمیات» تشریح خواهد شد. 

اعتصاب غذا در پرورشگاه خمیس مشیط از سوی دختران یتیم در ادامه مطالبات حقوقی برآورده نشده از دلایل ضرب و شتم آنان توسط مقامات امنیتی است که به آن اشاره خواهد شد. 

همچنین بیان خواهد شد؛ با انتشار فیلم ها و عکس های مربوط به این حادثه تاسف بار، فرماندار منطقه عسیر، دستور تشکیل کمیته ای برای تحقیق درباره ی این حادثه صادر کرده است. 

ترند هشتگ "یتیمان خمیس مشیط" در اعتراض به این اقدام ضد انسانی نیروهای امنیتی توسط کاربران توئیتر به یکی از هشتگ‌های پربازدید شبکه های اجتماعی تبدیل شده است که دراین برنامه مطرح خواهد شد. 

 موضوع  حقوق بشر در عربستان و ادعاهای دروغین آل سعود با عملکرد متناقض با آن و قاچاق گسترده مواد مخدر در عربستان و تبدیل آن به بزرگترین مرکز قاچاق مود مخدر در منطقه دو مبحث دیگری است که به آن نیز پرداخته خواهد شد. 

«المحمیات» تولید شبکه العالم در دفتر بیروت با اجرای عبدالرحمن جاسم، 19 شهریور ساعت 22 به وقت تهران از شبکه العالم پخش خواهد شد