به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مرضیه هاشمی این هفته در برنامه «پرونده‌های پنهان» به فعالیت جاسوسان فرانسوی در ایران در پوشش گردشکر و معلم می‌پردازد.

مجری برنامه تاکید می‌کند که یک جاسوس می‌تواند با هر چهره و عنوان و با هر پوششی از جمله دیدار با خانواده و اقوام وارد کشور شود و به فعالیت‌های مخربش بپردازد.

هاشمی در ادامه به داستان دستگیری سیسیل کوهلر و ژاکئوس پاریس دو تبعه فرانسوی می‌پردازد که به عنوان گردشگر به ایران سفر کرده بودند اما پس از بازداشت، مشخص شد برای سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه فعالیت می‌کرده‌اند.

مجری «پرونده‌های پپنهان» در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که علیرغم جوسازی رسانه‌های غربی برای معلم خواندن و بی‌گناه نشان دادن این زوج جاسوس فرانسوی، فیلم‌ها و مدارک ارائه شده از سوی سازمان‌های اطلاعاتی ایران نشان داد که فعالیت اصلی آنها بی‌ثبات کردن کشور بوده است.

هاشمی همچنین سفر این زوج فرانسوی به ترکیه در هنگام کودتای در این کشور علیه رجب طیب اردوغان را یادآور می‌شود.

برنامه «پرونده های پنهان» به کارگردانی مهدی عرب دوشنبه ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌‌رود و بازپخش این برنامه همان روز ساعت ۲۲:۰۰، سه شنبه ساعت ۰۶:۰۰، ۲۰:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۴:۰۰، ۰۹:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ و بامداد جمعه ساعت ۲۴:۰۰ خواهد بود.

علاقه مندان  می توانند با مراجعه به آدرس https://www.presstv.ir/Section/150112 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.