به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با معرفی بهترین و پرطرفدارترین غذاهای محلی شیراز آشنا می کند. شیراز غذاهای سنتی بسیار خوشمزه‌ای دارد که نمی‌توان از آن‌ها غافل شد. خوردن غذاهای سنتی شیراز، بدون تردید یکی از جذاب‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین بخش‌های سفر به این شهر خواهد بود که در این برنامه تعدادی از آنها معرفی می شود.

بخش دوم برنامه به معرفی دبیرستان البرز یکی از مراکز آموزشی معتبر و قدیمی شهر تهران اختصاص دارد. دبیرستان البرز یکی از نخستین نمادهای آموزشی در ایران است که بعد از دارالفنون به عنوان نهاد آموزشی پرافتخار مطرح است. این دبیرستان به خاطر نمای رشته کوه البرز در پس، البرز نام گرفته‌است. بسیاری از فارغ التحصیلان این دبیرستان از چهره های مهم سیاست، علم، ادبیات، ورزش و هنر ایران و جهان بوده و هستند.

بخش انتهایی برنامه به معرفی تاکسیدِرمی یا فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران می پردازد. دکتر هدایت تاجبخش از اولین پایه‌گذاران فن تاکسیدرمی در ایران است. وی تحصیلات خود را در رشته تاکسیدرمی با درجه دکتری و با موضوع بافت‌شناسی حیوانات وحشی از آمریکا دریافت کرد و هم اکنون در کارگاه تاکسیدرمی موزه طبیعت و حیات وحش ایران واقع در دارآباد تهران مشغول به کار است. دکتر تاجبخش بیشتر عمر خود را وقف مطالعه تاریخ طبیعی کرد و اولین دانشمند ایرانی بود که روش های علمی نوین تاکسیدرمی را به محققان و متخصصان تاکسیدرمی کشور معرفی کرد.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 18آبان ماه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.