به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با تاریخچه حمام های سنتی در ایران آشنا می کند. قدمت ساخت اولین حمام‌ها در ایران، به 3000 سال پیش برمی‌گرد.

بخش دوم برنامه به معرفی پارک جنگلی نور از جمله جاذبه های شمال کشور اختصاص دارد. پارک جنگلی نور در سال ۱۳۵۱ طراحی و ساخته شد. این پارک یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به ویژه گردشگران طبیعت و گردشگری داخلی است. این پارک 4000 هکتار وسعت دارد و بزرگترین پارک طبیعی خاورمیانه و بدون شک یکی از زیباترین پارک ها است.

بخش انتهایی برنامه به معرفی شهر کوچک قم یکی از مراکز مذهبی شیعیان در ایران می پردازد. این شهر مقبره حضرت معصومه، خواهر امام رضا، هشتمین امام مسلمانان شیعه را در خود جای داده است. موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) از متنوع‌ترین موزه‌های ایران است که بیش از 30 هزار اثر هنری و تاریخی را در خود جای داده که در سطح جهان منحصر به فرد است. این موزه در سال 1314 افتتاح شد و بعد از گذشت 86 سال از افتتاحش، یکی از قدیمی ترین موزه‌های کشور است.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 25آبان ماه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.