به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، زیبایی‌های تالاب شادگان در استان خوزستان و جاذبه‌های تاریخی و معبد هندوها در استان هرمزگان در برنامه این هفته «ایران» به تصویر کشیده می‌شود.

شهریار عظیمی و امیرحسین پوراسماعیلی گزارشگران برنامه این هفته سفری داشته‌اند به شهرستان شادگان در استان خوزستان و بندرعباس در هرمزگان تا روایت‌گر جاذبه‌های تالاب بین‌المللی شادگان و معبد هندوها باشند.

تالاب بین‌المللی شادگان یکی از تالاب‌های بزرگ ایران است که در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌ است. تاکنون ۱۵۲ گونه پرنده و۴۰ گونه پستاندار در این تالاب شناسایی شده است. همچنین مردم روستاهای حاشیه تالاب شادگان به پرورش گاومیش مشغول هستند. در تالاب شادگان بیش از ۲۰۰ نوع و گونه پستاندار، خزنده و پرنده زندگی می‌کنند که بیشتر این گونه‌ها را پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر تشکیل می‌دهند.

معبد هندوهای بندرعباس یادگاری است از هندوهایی که بین سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ خورشیدی ساکن این شهر بودند. بنای منحصر‌به‌فرد معبد جذاب‌ترین بخش آن محسوب می‌شود؛ بنایی که نمونه مشابه آن را در جای دیگری از کشور نمی‌توان مشاهده کرد. این معبد که با نام پرستشگاه بت‌گوران نیز شهرت دارد، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و امروزه یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بندر عباس محسوب می‌شود.

معبد هندوهای بندر عباس در سال ۱۳۱۰ هجری قمری، برابر با ۱۲۷۰ خورشیدی، در زمان حکومت محمدحسن خان سعدالملک بنا شده است. جمیعت هندوهای مقیم بندر عباس در زمان احداث معبد، شامل حدود یک‌ صد نفر می‌شد که غالبا به کار تجارت مشغول بودند. این معبد برای نیازهای این جمعیت که از سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ خورشیدی در این شهر سکونت داشتند، ساخته شده است.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینکhttps://www.presstv.ir/Section/15015 

برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.