به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران امروز» تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیتی منطقه و فرصت‌ها و آثار آن را از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

امین ترفع مدیرکل امور معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مهدی خورسند تحلیلگر مسائل اقتصادی کارشناسان برنامه این هفته «ایران امروز» هستند و درباره قابلیت ایران برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی منطقه سخن می‌گویند.

ترفع و خورسند همچنین بر این موضوع تاکید می‌کنند که ایران در مسیر تبدیل‌شدن به هاب ترانزیتی منطقه است و در عمل، از این اهرم به عنوان یکی از عوامل پشت پرده دیپلماسی منطقه‌ای بهره خواهد گرفت. از سوی دیگر به عرصه ای وارد می‌شود که هم تحریم‌پذیر نیست و هم منافع اقتصادی بالاتر از نفت را برای ایران به ارمغان می‌آورد زیرا به عنوان نمونه طبق اعلام سازمان جهانی حمل و نقل جاده‌ای، مسیری که از ایران می‌گذرد، منطقی و مقرون به صرفه است. 

کارشناسان «ایران امروز» بر این نکته هم تاکید می‌کنند که حرکت از شبه جزیره عربستان و رسیدن به دریای مدیترانه با این مسیر تازه تنها شش روز زمان می‌برد که بسیار کمتر از بیست و یک روزی است که لازم بود تا از گذر کانال سوئز از خلیج فارس به دریای مدیترانه برسد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی محمد جعفری سه شنبه ساعت 00:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و بازپخش این برنامه چهارشنبه ساعت 05:00، 12:00 و 16:00، پنجشنبه ساعت 07:00 و 19:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.