به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی این هفته نگاهی دارد به یکی از عکس‌های تاثیرگذار گرفته شده در جریان جنگ بوسنی با عنوان «قربانی ناشناس».

این عکس را دارکو باندیچ از فریدا اوزمانویچ دختر پناهجوی بوسنیایی که در جنگل های حومه کمپ آوارگان در بوسنی خود را حلق آویز کرده، گرفته است.

زنان، دختران و مادران بوسنیایی در جریان جنگ در سال ۱۹۹۵ به خاطر کشتار مردان و پسران توسط نیروهای صرب وضعیت روحی وخیمی داشته‌اند. این زن‌ها خودشان نیز در معرض انواع آسیب‌های جسمی و روحی بوده‌اند.

زمانی که دارکو باندیچ عکس دختر پناهجوی بوسنیایی که خود را حلق‌آویز کرده بود، ثبت می‌کرد، نمی‌دانست این عکس به یکی از نمادهای تصویری یادآور مصائب ملت بوسنی و هرزگوین تبدیل می‌شود.

این عکس جنایت کشتار مسلمانان در شهر سربرنیتسای بوسنی را برای مردم جهان روایت می‌کند. جنایتی که بعد از گذشت بیش از ۲۵ سال، هنوز از سرنوشت اجساد صدها نفر از قربانیان آن خبری نیست. 

«عکس‌‎های تکان‌‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است.

برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد. این برنامه 03:15 بامداد پنج شنبه به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت 10:15،14:15 و روز جمعه ساعت‌ 12:15 برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/fotos-que-sacuden-al-mundo/534 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.