به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی‌وی این هفته مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با کوه خواجه در سیستان و بلوچستان و غذاهای محلی استان لرستان آشنا می‌کند.

کوه خواجه در زابل استان سیستان و بلوچستان یکی از مهم‌ترین آثار باستانی ایران است؛ کوهی اسرارآمیز که پیروان سه دین اسلام، زرتشت و مسیحیت از آن تقدیر می‌کنند.

یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌ها، سفر و آشنایی با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و البته غذاهاست. ایمان زمانی گزارشگر برنامه «ایران» این هفته سفری داشته است به لرستان تا بینندگان را با غذاهای محلی استان آشنا کند.

لرستان یکی از استان‌هایی است که هر کسی با هر ذائقه‌ای که به آن سفر کند، حتما از غذاهای محلی‌اش خوشش می‌آید و غذاهای آن، باب میل همه افراد است.

کباب بروجرد، آش شله ماش دورود، آش گوشت خرم‌آباد، شامی کوو و آش ترخینه از جمله غذاهای محلی لرستان به‌شمار می‌روند.

این برنامه چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبا ازن های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند