به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «بازار» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی به سراغ صنعت تولید آسانسور در ایران رفته تا مخاطبان خود را با کم و کیف این صنعت در کشور آشنا کند.

کریستینا لیوا محری برنامه در ابتدا توضیح می‎دهد که بشر به همراه پیشرفت در تمدن و زندگی روزمره خود، این نیاز را هر روز بیش از پیش احساس می‌کرد علاوه تمامی امکانات و ابزاری که جهت جابه‌جایی افقی برای خود بوجود آورده بود، نیازمند ابزاری جهت جابجایی خود و وسایل و بارهای خود در راستای عمودی است. همین موضوع باعث شد که صنعتی به نام صنعت آسانسور وارد صنایع بشری شود. 

به گفته مجری برنامه «بازار» این آسانسورها علاوه بر صرفه‌جویی زمان در مسافت طی شده، جنبه زیبایی هم در مراکز خرید، برج‌ها و ساختمان‌های مسکونی نیز پیدا کرده‌اند. امروزه بالابرها و آسانسورها در صنعت نیز جزو جدا نشدنی از صنایع هستند به نحوی که اگر آسانسورها نبودند عملا خیلی از صنایع دچار مشکل می‌شدند. لیوا تاکید می‌کند صنعت آسانسور یکی از صنایعی است که می‌تواند ارزآوری زیادی برای کشور تولید کننده تولید کند. 

بر اساس اطلاعات و آمار ارائه شده در برنامه «بازار» صنعت آسانسور ایران می‌تواند تا یک میلیارد دلار به کشورهای همسایه صادرات داشته باشد. دوربین برنامه به همین مناسبت از شرکت آکسون که یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در صنعت آسانسور در ایران است بازدید کرده است.

برنامه بازار پنجشنبه ساعت 4:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های  9:30 ، 13:00 ، 18:30 و جمعه ساعت 2:30 ، 16:30 و شنبه 11:30برای اسپانیایی زبان سراسر جهان قابل مشاهده است.