به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند «۱۰ دقیقه» اختصاص به بررسی مثلث دلارهای نفتی عربستان، سیاستمداران فاسد آمریکایی و شرکت‌های حریص ایالات متحده اختصاص دارد.

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب با اشاره به پیشینه تاریخی سیاه عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر به ذکر مثال‌هایی در این خصوص از جمله اعدام ۸۰ نفر در یکروز و قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مخالف آل سعود می‌پردازد.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی در ادامه به بریز و بپاش‌های بن سلمان برای ترمیم چهره ضدحقوق بشری آل سعود در میان سیاستمداران و کمپانی‌های بزرگ آمریکایی تمرکز می‌کند. 

مستند «۱۰ دقیقه» مثال‌هایی هم از این ولخرجی‌هایی بن سلمان می‌آورد، از جمله سپردن پروژه‌های اقتصادی چند صد میلیارد دلاری در داخل عربستان به شرکت‌های آمریکایی و توزیع دلارهای نفتی در میان سیاستمداران ایالات متحده متعلق به هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند