به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «سنتز» به مناسبت سوگند یاد کردن لولا داسیلوا به عنوان رئیس جمهور جدید برزیل، چگونگی به قدرت رسیدن دوباره این سیاستمدار در این کشور را برای مخاطبان اسپانیایی زبان خود تبیین می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این برنامه، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، کارگر ساده‌ای که در طول زندگی خود به دنبال خدمت به مردم برزیل بوده است، در اول ژانویه 2023 و در سن 77 سالگی برای سومین مرتبه به قدرت رسید تا اصلاحات جدیدی را انجام دهد.

این برای سومین بار است که لولا داسیلوا بر برزیل حکومت می‌کند. او دوباره تاکید کرده است که هدف مهمی برای دستیابی دارد و آن، بازسازی کشور پس از چهار سال ویرانی توسط دولت راست افراطی ژایر بولسونارو است.

در برنامه «سنتز» می بینیم لولا به عنوان یک رهبر کهنه‌کار چپ، به خوبی می‌داند که دولت او در حال حاضر با چندین چالش از جمله اقتصاد مواجه است. چالش دیگر دولت او، روابط با کشورهای منطقه به ویژه با همسایگان خواهد بود. به همین دلیل است که لولا قصد دارد خیلی زود به آرژانتین و اروگوئه سفر کند تا مسیر دیگری را برای سیاست خارجی تعریف کند. او همچنین الحاق برزیل خود به جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب(CELAC) را به عنوان یکی از راهبردهای سیاست‌ خارجی دولتش در منطقه اعلام کرده است.

برنامه «سنتز» شبکه هیسپان تی‌وی هر هفته به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می‌پردازد. این برنامه پنجشنبه ساعت 3:03 بامداد به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 10:00و 19:00 و روز جمعه ساعت 12:00 بازپخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/sintesis/778 این برنامه را در وب سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.