به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» در بخش اول خود به گزارشگری شهریار عظیمی به معرفی شهر مهریز که در دوران حکومت ساسانیان یعنی حدود ۱۶۰۰ سال قبل در قسمت جنوبی دشت یزد بنا شده است، می‌پردازد.

گزارشر برنامه «ایران» سری به قنات‌ هایی که در مهریز وجود دارد زده است و به این موضوع اشاره می‌کند که محققان معتقدند دختر انوشیروان ساسانی به نام مهرنگار دستور احداث و ایجاد این قنات‌ها را در این منطقه داده است.

امیر مهدی کاظمی گزارشگر بخش دوم «ایران» نیز به شهر ابرکوه سفر کرده است تا مخاطبان این برنامه را با ارگ شهرسب، یکی از بزرگترین ارگ‌های کشور آشنا کند.

ارگ شهرسب، قلعه‌ای است با برج و بارو و سردری جداگانه، هشت برج و نیم درچهار زاویه که در میان قلعه بیرونی واقع شده و کوچه‌ها و خانه‌های آن به صورت شطرنجی طراحی شده‌اند و اکثر خانه های مسکونی در طرفین کوچه ها قرار دارند. ویژگی‌های بارز این مجتمع مسکونی بسیار زیبا، خانه‌های قدیمی با تزئینات گچبری و نقوش اسلیمی گل و بوته و مقرنس کاری آن است.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.