به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز  روی آنتن می رود و هر هفته با انتخاب یک فیلم ایرانی، ضمن گفت‌وگو با کارشناسان عرصه هنر و سینما، به معرفی و بررسی آن برای مخاطبان اسپانیایی زبان می پردازد. کانالز در این قسمت، فیلم سینمایی «نفس» را با حضور نغمه دانش آشتیانی و پویان مقدم، دو منتقد ایرانی سینما، به بوته نقد می برد.

«نفس» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی، روایتی از زندگی بهار در کنار خواهر و برادرهایش نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور و نیز مادربزرگ در سال‌های آخر دهه 50 زندگی می‌کنند. دنیای بهار دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد؛ ولی همه‌چیز در کودکانه‌های بهار خلاصه نمی‌شود...

در این فیلم بازیگرانی همچون ساره نورموسوی، پانته‌آ پناهی ها، مهران احمدی، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، جمشید هاشم پور، محمدرضا شیرخانلو، ساقی زینتی، علی خان بابایی، احساس قاسمی، روژان آراوند و آتیه جاوید ایفای نقش کرده‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. «سینمای ایرانی» شنبه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت‌های 10:30,1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.