به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی‌وی این هفته مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با شهر بادرود  دراستان اصفهان آشنا می‌کند.

این شهر زیارتی، تاریخی  از توابع نطنز و استان اصفهان در مرکز کشور پهناور ایران قراردارد. بارگاه منور و ملکوتی امازادگان آقا علی عباس و سید محمد(ع) پناه گاه سالیانه بیش از دو میلیون ز ائری است که به این دیار سفر می کنند. از صنایع دستی با درود می توان به قالی دستباف به نام کاشان شادسر که  توسط زنان هنرمند  این خطه بافته می شود اشاره کرد.

در بخش دوم برنامه  به مروری بر خاطرات محقق  اندیشمند بزرگ ایرانی شهید چمران  اختصاص دارد.  دکتر چمران فیزیک دان، سیاستمدار، وزیر دفاع ایران در دولت مهدی بازرگان و از همراهان موسی صدر در تشکیل جنبش امل(لبنان)، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، از فرماندهان ایران در جنگ ایران و عراق و بنیان گذار ستاد جنگ های نامنظم در جریان جنگ ایران و عراق بود.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند