به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «از ایفل تا آزادی» به کارگردانی اسلام فتحی به مرور اتفاقات و حوادث انقلاب اسلامی ایران از نگاه «میشل ستبون» عکاس فرانسوی می‌پردازد. 

در این مستند تولید شبکه پرس تی‌‍‌وی، میشل ستبون با وجود گذشت سال‌ها، همچنان در نقش یک راوی به طور موشکافانه و همراه با عکس‌هایش، واقعه پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به شکلی تاریخی روایت می‌کند.

میشل ستبون عکاس فرانسوی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از شروع تظاهرات در شهر قم تا قائله کردستان حضور داشته و حدود 30 هزار عکس را ثبت کرده است. عکس‌های معروف دیدار امام خمینی(ره) با مردم در نوفل لوشاتو زیر درخت سیب، عکس از مبارزات مردم ایران و عکس‌های امام هنگام بازگشت به ایران در پرواز، پای پله هواپیما، مدرسه علوی، بهشت زهرا و مراسم استقبال از عکس‌های ماندگار این عکاس است.

ستبون تقریبا در همه وقایع مهم قبل و بعد از پیروزی انقلاب حضور فعالانه داشته و عکس‌های فراوانی از شاه و خانواده سلطنتی، شروع انقلاب از شهر قم، کشتار خونین ۱۷ شهریور، اشغال سفارت آمریکا، و لحظات پیروزی انقلاب به ثبت رسانده است.

این مستند امروز ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.