به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ کشور لبنان در ادامه حضور در اولین یادواره شهدای رسانه ی مقاومت در سازمان صداوسیما از بخش های مختلف معاونت برون مرزی رسانه ملی دیدارکرد . 

وزیر فرهنگ لبنان در بدو ورود به معاونت برون مرزی از تحریریه خبرگزاری بین المللی تصویری ایران پرس و سایر بخش های آن بازدید به عمل آورد. در این بازدید، سینا مضیفیان، مدیر تامین و پخش خبرگزاری ایران پرس، به تشریح عملکرد بخش های مختلف، تحریریه و پخش خبرگزاری پرداخت. سپس محمد وسام المرتضی در مصاحبه ای با خبرگزاری ایران پرس بیان داشت : خبرگزاری ایران پرس می تواند در سطح خبرگزاری های جهانی رقابت کند و پخش زنده و مستقیم اخبار از این خبرگزاری، یکی از مواردی است که در خبرگزاری ها کم نظیر است و ما امیدواریم بتوانیم از برنامه های خبرگزاری ایران پرس برای جهانی شدن رسانه های مقاومت استفاده کنیم.

محمد وسام المرتضی و هیئت همراه در ادامه بازدید از معاونت برون مرزی با حضور در شبکه خبری بین المللی العالم با دکتر غفاری مدیر شبکه العالم دیدار و  گفت و گو کرد. 

دکتر غفاری در این دیدار سفر وزیر فرهنگ لبنان و هیئت همراهش به ایران و حضور در هم اندیشی متبرک به نام شهدا (اولین یادواره شهدای رسانه ی مقاومت) را مثبت ارزیابی و بیان کرد که درک عمیق آقای محمد وسام المرتضی از وضعیت رسانه های مقاومت، چشم اندازی است که ما باید با برنامه ریزی دقیق نگاه جدی و هوشمندانه به آن داشته باشیم و آینده ی خود را بر اساس اهداف مشترک و محور مقاومت بازطراحی کنیم. 

محمد وسام المرتضی نیز در این گفت و گو فعالیت رسانه های ایران از جمله خبرگزاری صداوسیما، خبرگزاری ایران پرس وشبکه العالم را بسیار مثبت خواند و برگزاری اجلاس شهدای رسانه ی مقاومت را نشان از موفقیت رسانه های ایران دررساندن صدای مقاومت به گوش جهانیان دانست.

 وی همچنین تصریح کرد؛ ایران نه تنها در تولید خبر در داخل موفق عمل می کند بلکه برای سایر کشورهای منطقه و تمامی رسانه های محور مقاومت نیز به عنوان منبع خبری موثق و موثر بشمار می رود.

 وزیر فرهنگ لبنان در ادامه با حضور در تحریریه شبکه العالم و بازدید از بخش های مختلف این شبکه در برنامه زنده خبری شبکه العالم حاضر و به تشریح محورهای اولین یادواره شهدای رسانه ی مقاومت پرداخت. وی در این باره گفت: ما با این یادواره شهدا و خانواده هایشان را به جهان معرفی کرده و بر روند مبارزاتی شهدا برای رساندن پیام مقاومت تاکید کردیم. 

محمد وسام المرتضی افزود: جهان از روند زندگی این شهدا بی خبر است و با تبلیغات منفی رسانه های خارجی، نگرش منفی نسبت به آنان دارد. ولی این شهدا با نثار خون خود و شهادتشان ثابت کردند داوطلبانه از دین، عقیده و هویت ملی کشور خود در برابر هجمه های بیگانگان دفاع کردند.