به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران» به مناسبت همزمانی با آغاز سال نو و عید نوروز نگاهی ویژه داشته است به نوروز ایرانیان و زیبایی‌ها و ویژگی‌های این عید باستانی را به بینندگان انگلیسی‌زبان شبکه پرس تی‌وی معرفی می‌کند.

رضا نایبی مجری برنامه با حضور در کوچه و خیابان و گفت‌وگوی نزدیک با مردم، از حال و هوای نوروزی شهر گزارش می‌دهد و به معرفی رسوم و آداب مخصوص نوروز می‌پردازد.

گزارشگر برنامه «ایران» به ارائه این اطلاعات می‌پردازد که نوروز به عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده ‌است و با رنگ و انگ ویژه، شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود. 

نایبی تاکید می‌کند که ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌دانند و بر این باور هستند که در نوروز، همزمان با طبیعت، باید روزگار نو و جدیدی را با روان و نگرش نو، در تن‌پوش تازه ای آغاز کنند.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.  تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015  برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.