به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه "ایران" در سال جدید زیبایی‌ها و جاذبه‌های شمال شرق تا سواحل زیبای خلیج فارس در جنوب را به تصویر می‌کشد.

گیشو میشا احمدی و پروین ابراهیمی گزارشگران برنامه به همین بهانه به استان‌های آذربایجان شرقی و بوشهر سفر کرده‌اند تا جاذبه‌های طبیعی و گردشگری روستاهای کندوان و نرکوه را در این استان‌ها با بینندگان برنامه به اشتراک بگذارند.

کندوان یکی از شگفت‌انگیزترین روستاهای صخره‌ای ایران و جهان است که در دل صخره‌های کله قندی جای گرفته و به روستای کله قندی نیز شناخته می‌شود. این روستای ییلاقی و تاریخی، در پای دامنه‌های کوه آتش‌فشانی سهند و در کنار رودخانه کندوان قرار دارد.

 کوهستانی بودن منطقه سبب ایجاد جویبارهایی در سطح مناطق شیب‌دار شده است که به‌سمت دره حرکت می‌کنند و سرشاخه‌های اولیه این رودخانه را تشکیل می‌دهند.

 در اطراف این روستا مراتع سرسبز زیبایی وجود دارد که عشایر زیادی را به آن جا می‌کشاند. روستای نرکوه از توابع شهرستان دیر در استان بوشهر نیز دارای یکی از جذاب‌ترین سواحل در خلیج فارس است.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینکhttps://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.