به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی به نقل از سعید ایپکی، تهیه کننده مستند "باغ موزه قصر"، روند تاریخی تبدیل زندان قصر به مکان تفریحی و گردشگری، برای مخاطبان عرب زبان روایت می شود. 

سعید ایپکی در اینباره گفت: زندان قصر تنها زندان پایتخت در دوران پهلوی در 1308 به دست رضا شاه افتتاح شده بود. پس از انقلاب اسلامی محل حبس زندانیان غیر سیاسی شد و در سال 1383 تعطیل شد و با پیگیری کانون زندانیان سیاسی پیش از انقلاب از تخریب آن به دست شهرداری جلوگیری شده و به عنوان آثار ملی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت گردید. 

 وی افزود: باغ موزه قصر یکی از زیباترین مراکز فرهنگی، تاریخی کشور و از جاهای دیدنی و گردشگری تهران است و فضای پهناوری را شامل می‌شود که علیرغم داشتن فضای سبز طبیعی وسیع، ساختمان‌های تاریخی متعددی را در خود جای داده است. ساختمان‌های زیبایی که قدمت بعضی از آنها به دوران سلطنت قاجار بازمی‌گردد. 

ایپکی ادامه داد؛ در این مستند سعی شده قسمت های مختلف مجموعه فرهنگی تاریخی باغ موزه قصر از جمله؛ موزه مارکوف زندان قصر،موزه سیاسی زندان قصر، سالن فرخی یزدی، نگارخانه ملک‌الشعرای بهار، باغ موزه قصر کافه و برج‌های دیده‌بانی معرفی و به نمایش گذاشته شود. 

مستند باغ موزه قصر به تهیه کنندگی، کارگردانی سعید ایپکی، تصویربرداری مهدی عاشوری و کاظم بختیاری و صدابرداری علی خسرونژاد به زودی به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.