به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند تحقیقی «کاشی و رنگ» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد معین مقامی با موضوع  رنگ و نور در نگارگری و معماری سنتی ایران در مراحل پایانی تولید قرار دارد.

محمد معین مقامی درباره مستند «کاشی و رنگ» گفت؛ این مستند داستان سفری است برای کشف ماجرای نور و رنگ، عناصری که از دیرباز نقش مهمی در معماری سنتی ایران ایفا کرده اند. با در نظر گرفتن نور به عنوان مؤلفه اصلی فضا، این ترکیب جامع و کلی، شکل خاصی از سازمان یافتگی متمرکز شده را پدید می آورد که در آن سلسله مراتب، الگوی کلی ای به معنا می بخشد. رنگ‌های آبی، فیروزه ای و طلایی در نقش و نگارگری ایرانی، جلوه هایی از معانی باطنی جاری در نهان رنگ ها می باشند.

به گفته وی؛ پژوهش این فیلم مستند 10 ماه و مراحل تولید و آماده‌سازی آن حدود یک سال به طول انجامیده است و هم اینک در مراحل آماده سازی برای پخش است. 

عوامل تولید مستند «کاشی و رنگ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی، روایت علیرضا صادقیان فرد و مریم آزادی فر، مدیریت فیلمبرداری حمید صلح خواه، پژوهش راحیل باوری و داوود دهقان، تدوین سامان بهرامی و پویا صالحی، موسیقی متین طلوعیان و نویسندگی متن رضا جلالی است.

محمد معین مقامی از مستندسازان جوان کشور است که ساخت چندین فیلم کوتاه داستانی و مستند از جمله؛ شهر غمگین، مردن کار راحتی است، لذت پرواز، در قلب طبیعت و ... را در کارنامه خود دارد.