به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی ، تهیه کننده و کارگردان تلویزیونی این دوره از رقابت ها حیدر جاودان است.  

جاودان گفت: در دوره مقدماتی مسابقات امسال پانصد نفر شرکت کننده و داوطلب از کشورهای مختلف از طریق مراجعه به تارنمای شبکه و یا سایر کانال های ارتباطی اقدام به ثبت نام و ارسال نمونه تلاوت ها کردند، که با انتخاب داوران 120 نفر برای شرکت در مرحله نهایی مسابقات امسال پذیرفته شدند.  

وی افزود: رقابت های امسال با انجام چهار دوره مقدماتی برگزار شد که هر دوره 6 شب به طول انجامید و در پایان دوره ها 24 نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و البته در دوره امسال با انتخاب بینندگان و از طریق سایت شبکه و برنامه نیز یک نفر به این جمع افزوده شده که در مجموع با 25 نفر برتر رقابت ها ادامه یافت. 

تهیه کننده برنامه «مفازا» ادامه داد: مسابقات نیمه نهایی تا چهارشنبه شب سی ام فروردین ماه ادامه می یابد و در شب عید فطر دور نهایی یا فینال مسابقات با شناخت پنج نفر برتر به پایان خواهد رسید. 

جاودان گفت: در مرحله نیمه نهایی 8 قاری از ایران، 4 قاری از عراق، 4 قاری از مصر، 3 قاری از افغانستان، 1 قاری از سوریه، 1 قاری از لبنان، 1 قاری از مغرب، 1قاری از ترکیه و 2 قاری از اندونزی برای رسیدن به فینال به رقابت خواهند پرداخت.   

جاودان در پایان افزود: برای دوره نهایی داورانی از کشورهای مصر، عراق، سوریه، لبنان، اردن، افغانستان و ایران این رقابت ها را داوری می کنند و در شب فینال هم سه داور به نام های محمدعلی دهدشتی از ایران، ناطق زرکانی از عراق، سمیح عثامنه از اردن و رضوان درویش از سوریه قضاوت می کنند.  

مسابقه «مفازا» با اجرای یوسف تبریزیان، به عنوان اولین رقابت های قرآنی تلویزیونی علاوه بر برگزاری یک رقابت قرآنی بهترین کلاس آموزشی در سطح بین المللی برای قاریان محسوب می شود.  

«مفازا» محصول گروه معارف شبکه الکوثر است.