به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان خود را با روستای دوماب در شمال غربی اصفهان و در فاصله صد کیلومتری شهر نجف آباد قرار دارد. این روستا با قدمت سه قرن، به دلیل پاره ای از ویژگی های معماری و سیاسی آن دوران چندین اثر تاریخی را در خود جای داده است. قلعه سنگ، کاروانسرای جلوگیر، قلعه حسن و قلعه علی احمد از آثار تاریخی این روستا است.

در بخش دوم برنامه مخاطبان با استان هرمزگان که در منتهی الیه جنوب ایران و در کرانه های خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد و یکی از خشک ترین مناطق ایران است از نزدیک آشنا می شوند. این منطقه تنها 182 میلی متر در سال بارندگی دارد اما حتی در میان خشک ترین بیابان، واحه هایی وجود دارد که یکی از این واحه ها روستای بوچیر در شرق پارسیان در منتهی الیه غرب استان است.

در بخش انتهایی برنامه به معرفی هنر سرمه دوزی که یکی از دوخت های تزئینی و از هنرهای اصیل و با قدمت 2500 تا 3000 ساله ایران است و برای تزئین سطح پارچه آز آن استفاده می شود، می پردازد. 

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی  چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند