به گزارش اکونا پرس، رئیس کمیته امداد کشور در آیین طرح اکرام ایتام که در میدان آستانه با حضور حجت‌الاسلام ذوالنور و امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و صادقی استاندار قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از مردم قم انتظار می‌رود تا در کنار حرم مطهر به ایتام کمک کنند، اظهار داشت: همه کشور ذهنیتی در انقلابی‌گری قم دارند، از این‌رو انتظار می‌رود تا مردم قم در کمک خیر و کمک به ایتام مانند دیگر عرصه پیش‌قدم باشند.

وی با بیان اینکه ما آمده‌ایم شور را به سر ببریم و سر تواضع را در برابر مردم قم فرود بیاوریم، افزود: قم همیشه در همه عرصه‌ها الگو بوده است، صفحه جدیدی در عرصه کمک به ایتام در قم شاهد هستیم.

سید پرویز فتاح میزان کمک‌های مردی قم به ایتام را از دیگر استان‌ها بالاتر دانست و تصریح کرد: وظیفه ما این است که در برابر ایثار و بزرگواری مردم سر خم کنیم.

وی کمک به ایتام را معامله با خداوند دانست و عنوان کرد: علما می‌فرمایند در رأس همه اجرها و پاداش‌ها صدقه و تکفل یتیم ارزش بیش‌تری دارد، بنابراین افرادی که برای ایتام اکرام و اطعام می‌کنند درواقع با خداوند معامله می‌کنند و خداوند نیز در برابر این کار خیر بهشت را به آنان عطا می‌کند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه همه مردم در این شب‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به نیازمندان کمک کنند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در تکفل گرفتن فرزندان طرح محسنین نیز به ایتام کمک کنند چرا که صواب این کار بسیار زیاد است.