به گزارش اکونا پرس، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز 18 خردادماه در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با اشاره به حضور باشکوه مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همچنین توطئه اخیر آمریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس، افزود: در برابر این توطئه بسیاری از مردم فلسطین بپا خاستند و بسیاری از آنها شهید و مجروح شدند، اما متاسفانه عده ای مزدور همراهی خود با آمریکا را اعلام کردند، اما آمریکا و همه این کشورها در اوج انزوا قرار گرفته اند.

در روزهای گذشته قطعنامه پیشنهادی از سوی آمریکا در شورای امنیت مطرح شد که در آن گروه حماس مقصر جنایات خونین اسرائیل در نوار غزه معرفی شده بود، اما این پیش‌ نویس با 11 رای ممتنع و 3 رای مخالف در برابر تنها رای مثبتی که آمریکا به خود داده بود، کنار گذاشته شد.

وی با بیان این که هفت دهه فاجعه بار از اشغال فلسطین و قبله اول مسلمین می گذرد، اظهار داشت: در راس همه این فجایع دولت انگلیس و مستکبران غربی هستند و متاسفانه سازمان های بین المللی نیز تا کنون سکوتی مرگبار در برابر این جنایت ها، کشتار و آوارگی مردم مظلوم فلسطین داشته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اقدام ها و تحرک ها از سوی کشورهای عربی برای نجات فلسطین در دهه های گذشته، خاطرنشان کرد: این اقدام ها از سوی برخی کشورهای عربی به دلیل نداشتن نگاه دینی و اسلامی با شکست مواجه شد و امروز جریان انحرافی که به آرمان های فلسطین ضربه می زند را بوجود آورده است.

وی با اشاره به نامگذاری روز قدس از سوی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: امروز همچون سال های گذشته ملت غیور ایران اسلامی حضوری پرشور و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ایستادگی خود بر روی آرمان ها و ارزش های انقلابی را به رخ جهانیان کشیدند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: پس از انقلاب اسلامی توسط حضرت روح الله(ره) سفارت اسراییل بسته شد و امام فرمودند، این غده سرطانی باید ازبین برود و روز جهانی قدس شکل گرفت که امروز چند دهه از این حرکت می گذرد؛ امروز مردم در گرمای بالای 50 درجه در مناطق گرمسیر به خیابان ها آمدند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند و  با عشق به امام و انقلاب و مکتب، این گرمای سخت را تحمل کردند تا به ترامپ بگویند که ما از آرمان هایمان دست بر نمی داریم.

راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در شهر مقدس قم همزمان با دیگر شهرهای ایران اسلامی با حضور پرشور مردم مومن و ولایی، از میدان آستانه تا مصلای قدس برگزار شد.

حسینی بوشهری همچنین با اشاره به مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و فرمایش های رهبر معظم انقلاب در این مراسم، خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) اسلام ناب محمدی(ص) را وارد فرهنگ سیاسی کشورمان کرده و جاذبه و دافعه ایشان به گونه ای بود که اگر کسی با اسلام و انقلاب مخالفت می کرد با وی مخالف بود.

وی با بیان این که امام راحل(ره) همواره با توکل به خداوند متعال تصمیم می گرفت و ملاک و معیار ایشان کسب رضایت پروردگار بود و تقوا در تمامی رفتار و گفتار ایشان تجلی داشت، اظهار داشت: اعتماد متقابل مردم به امام خمینی(ره) از جلوه های زیبای انقلاب اسلامی است و معیار ایشان در ارزشیابی افراد حال فعلی افراد بود و به سابقه آنها نگاه نمی کرد.

خطیب جمعه قم با بیان این که امروز دشمنان در عرصه جنگ اقتصادی می خواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند، خاطرنشان کرد: با رهبری حکمیانه آیت الله خامنه ای و ایستادگی مردم در برابر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب، هیچگاه خدشه ای به ایران اسلامی وارد نشده و نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به معیارهای شناخت معروف و منکر در جامعه، آنچه موجب سلامت جامعه می شود را معروف و هر آنچه به فساد جامعه منجر می شود را منکر دانست و گفت: هر سیاست و برنامه ریزی در جامعه اسلامی که به رشد مادی و معنوی جامعه کمک کند، از مصادیق معروف شناخته شده و هر بی توجهی به سیاست گذاری درست در جهت شکوفایی علمی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه، منکر است.