به گزارش اکونا پرس، رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: امروز صحبت از زمان و لحظه‌ها است که لزوم بحث فناوری را مطرح می‌کند؛ در شرایطی که دنیا رو به هوشمندسازی می‌رود، هوشمندسازی شهرها در ابعاد مختلف یک ضرورت است.

وی ادامه داد: در این راستا در سند چشم انداز 1414، منابعی برایش تعریف شده است؛ مدیریت شهری به این باور رسیده است که باید شهر هوشمند محقق شود؛ در این راستا سازمان فناوری اطلاعات شهرداری راه اندازی شده است تا این مساله را با جدیت دنبال کند.

جلالی عنوان کرد: تحت عنوان شهر هوشمند خدمات باید گسترش پیدا کند تا موجب رضایتمندی مردم شود و زمینه استفاده از آخرین فناوری‌های روز جهان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی شهر هوشمند تحقق پیدا می‌کند که مسئولان شهر به خود باوری برسند، تصریح کرد: خوشبختانه این باور در مسئولان شهر به وجود آمده است و باید به سمت کاربردی شدن برود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: تحقق شهر هوشمند منوط به زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و دیگر منابع است که باید همه آنها گردآوری شود گرچه متأسفانه امروز فعالیت ها جزیره‌ای است اما اعتقاد دارم که اگر مجموعه کلان شهرها بتوانند کمیته ای را تشکیل دهند تا منابعی که گفته شد را یکسان کند از پراکندگی شهر هوشمند و هزینه‌های اضافی آن می توانند جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های لازم جهت تحقق شهر هوشمند در کشور وجود دارد؛ باید باورهایمان را تقویت کنیم، منابع لازم را پیش بینی و اختصاص دهیم و این موضوع به عنوان یک نیاز به صورت مستمر پیگیری شود؛ البته باید کاری کنیم به مطالبه مردمی تبدیل شود تا شهروندان علاقه مند به استفاده از این ابزار و امکانات شوند.