به گزارش اکونا پرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست قم در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار داشت: کارگروه استانی هوای پاک درقم تشکیل شد و بر اساس آن خلاها و اختلاف نظرها در خصوص مسائل زیست محیطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این کارگروه ظرفیت قانونی خوبی دارد که در استان قم با استفاده از توان مشاوران و متخصصان در این عرصه فعال است و بازدیدهای میدانی از مناطق زیست محیطی صورت می گیرد تا به مشکلات رسیدگی شود که امیدواریم این فرایند استمرار داشته باشد.

محسن بهشتی با اشاره به این که در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی در خصوص حفظ مسائل زیست محیطی صورت گرفته است گفت: با بروز مشکلات و بحران های جدی در حوزه مسائل زیست محیطی، امروز شاهد همکاری و هماهنگی خوب بین دستگاه ها هستیم.

وی ادامه داد:مردم مسائل زیست محیطی را در استان باور دارند با این که زمان رسیدگی به این مسائل دیر شده ولی صیانت از محیط زیست وظیفه همه مردم و دستگاه های مربوطه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که تصمیم های زیست محیطی نباید معضلی در استان ایجاد کند گفت: بهره مندی از محیط زیست سالم حق آیندگان است از این رو سعی می کنیم در این خصوص تمام جوانب را بسنجیم و سیاستگذاری ها در استان را در راستای توسعه و اشتغال پایدار پیگیری کنیم.

وی گفت: بسیاری از معضلات زیست محیطی از تصمیم گیری های غیرکارشناسی در گذشته مانده است که امروزه به مشکلات دامن زده است.

بهشتی در پایان از خدمات تورج همتی مدیرکل سابق حافظت محیط زیست قم تقدیر وابراز امیدواری کرد با حضور سید رضا موسوی که در گذشته معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست در استان قم فعال بوده،همکاری های خوبی صورت گیرد.