به گزارش اکونا پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی و مراکز اقامتی استان قم که در آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم مفاهیم مربوط به اقتصاد مقاومتی را بررسی کنیم به عناوین مختلفی می‌رسیم که در حوزه‌های گوناگون قابل مشاهده هستند.

وی افزود: راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور، تدبیر رهبر معظم انقلاب یعنی اهتمام نسبت به اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برای پرداختن به این نوع سیاست باید لوازم و مولفه‌های آنها را هم مورد توجه قرار دهیم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی مبسوط به این شاخصه‌ها اشاره فرموده‌اند که از جمله آنها می‌توان به تکیه بر مردم، متکی بودن بر استعدادها و ظرفیت‌های مردمی و اقتصاد درون‌زا در کنار توجه به تولید در داخل، پرهیز از واردات غیر ضروری، تکیه بر فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، راه‌اندازی مجموعه‌های مختلف کاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: اگر این مولفه‌ها مورد توجه قرار بگیرند خلأهای اقتصادی موجود همچون بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و گرانی رفع خواهند شد.

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: همه مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را می‌توان به گونه‌ای زیبا در بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگان مشاهده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سنت حسنه وقف دارای ابعاد مختلفی است گفت: وقف در حقیقت ارزنده‌ترین نوع فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مورد بقاع متبرکه و اهمیت این حرم‌های مقدس عنوان کرد: این پایگاه‌ها و سرمایه‌های عظیم مذهبی تشیع، می‌توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را با تکیه بر سنت وقف برطرف کنند.

حسینی مقدم افزود: ۵۶ واحد اقامتی ارزان قیمت از محل موقوفات استان قم ساخته شده که امروز شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود، واحدهایی که از این پس در اختیار زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار خواهند گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این واحدها در طول سال پذیرای ۱۰۰ هزار نفر از زائران خواهند بود تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی که امروز افتتاح می‌شوند می‌توان به واحدهای مسکونی و تجاری، محوطه‌سازی بقاع متبرکه و تسطیح قبور در جوار این حرم‌های مطهر اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار متر مربع محوطه‌سازی و تسطیح قبور در قالب این پروژه‌ها صورت گرفته و در مجموع برای همه این طرح‌ها، مبلغ ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

حسینی مقدم ضمن تشکر از استاندار قم به خاطر حمایت از طرح‌های عمرانی اداره کل اوقاف عنوان کرد: نمایندگان مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی، دفتر رهبر معظم انقلاب، مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و نیز شهردار قم و شهردار ناحیه دو قم هم در این زمینه همکاری گسترده‌ای با این اداره کل داشته‌اند.