به گزارش اکونا پرس، آیت الله نوری همدانی در دیدار شهرداران منطقه جنوب لبنان اظهار داشت: در دین اسلام موضوع جهاد بسیار مهم است و قدرت و موفقیت و پیروزی مسلمانان به وسیله جهاد محقق می‌شود.

وی افزود: یکی از کتاب‌های مهم شیعیان "وسایل الشیعه" است که توسط یکی از علمای اهل لبنان نوشته شده و در این کتاب 35 هزار حدیث در زمینه احکام فقهی آمده است، یکی از موضوعات این کتاب جهاد است و در ابتدای این کتاب با سند معتبر حدیثی درباره جهاد به نقل از شیخ طوسی و صدوق و کلینی از پیامبر (ص) آمده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارزش و اهمیت جهاد در دین اسلام بیان کرد: موفقیت و پیشرفت و تعالی مسلمانان در سایه جهاد است و هیچ گاه نباید جهاد را فراموش کرد و قرآن کریم به اهمیت جهاد تاکید کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: قرآن کریم تاکید کرده است که مسلمانان باید همواره آماده جهاد باشند وابتدا از نظر فکری و فرهنگی و سپس از نظر روحی و اقتصادی خود را آماده کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: پس از آمادگی‌های فکری و فرهنگی در زمینه جهاد و بالا بردن ایمان و روحیه، افرادی که از نظر اسلام فقیه هستند باید پیشگام جهاد باشند و افرادی که شجاعت دارند باید در زمینه جهاد در صف نخست گام بردارند.

وی با بیان اینکه غیر جهاد راهی برای موفقیت وجود ندارد، افزود: حزب الله لبنان دارای جایگاه بسیار بالایی در منطقه است و دارای روحیه و شجاعت و غیرت هستند و در برابر صهیونیست‌ها مقاومت کردند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به رشد وپیشرفت انقلاب اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: اگر حزب الله لبنان در منطقه نبود و شهدای کشورمان نبودند مقاومت اسلامی نمی‌توانست به پیروزی دست یابد.