به گزارش اکونا پرس،

دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه بررسی مشکلات مترو قم که در سالن جلسات شهرداری قم و با حضور هاشمی سرپرست استانداری، حجت‌الاسلام والمسملین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و دیگر مسوولان و مدیران این پروژه برگزار شد، با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط کشور پیمانکاران عمرانی تحت فشار هستند، گفت: تمام تلاش ما بر این است که دست به دست هم داده تا پیمانکار با قوت پروژه خود را پیش برده و به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه قرارداد مترو به شورای عالی فنی رفته و چارچوب‌هایی برای آن مشخص شده است، تصریح کرد: شهرداری نمی‌تواند خارج از چارچوب‌های مشخص شده شورای عالی فنی حرکت کند. چند خط قرمز برای پروژه مشخص شده که یکی از آنها این است که تا پایان سال باید فاز اول راه‌اندازی شود؛ شهرداری نزدیک به 650 میلیارد تومان امسال برای مترو آماده کرده است.
شهردار قم با اشاره به اینکه 40 درصد قرارداد مالی مترو به صورت غیرنقدی است، افزود: در حوزه تجهیزات مشکل اصلی واگن است و خوشبختانه تامین واگن‌ها صورت گرفته اما در حوزه متروسیستم هیچ کاری نشده است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به راه‌های رفع مشکل متروسیستم بیان کرد: باید از ظرفیت اعتباری که در چین به وجود آمده استفاده شده و مشکل متروسیستم حل شود و با این کار تنها معضل بحث ارز خواهد بود که آن هم قابل حل است.
وی با تاکید بر اینکه گردنه اصلی در تکمیل پروژه مترو تامین تجهیزات و کمک‌های مالی است خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که در صورت همکاری و مشارکت مشکلات مترو حل شده و پروژه به سرانجام برسد.