به گزارش اکونا پرس،

معاون استاندار قم در نشست با مدیران بانک های عامل استان اظهار داشت: مسیر تعاملی در پیش گرفته شده از سوی دستگاه های اجرایی استان و بانک ها قابل تقدیر است و خوشبختانه اکنون شرایط در قم به گونه است که هیچ دستگاهی در مقابل دستگاه دیگر نیست، بلکه در کنار هم برای رفع مشکلات بودجه ای تلاش می کنند.

وی بیان داشت: قم در سال جاری در بخش تسهیلات اشتغال روستایی رتبه دوم و در زمینه تسهیلات رونق تولید نیز رتبه پنجم کشور را کسب نموده و این موفقیت با توجه به وسعت این استان بی نظیر است.امسال در راستای سیاست دولت مبنی بر تولید ثروت در روستاها 820 میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان این استان پرداخت شد. رقم پرداختی به بخش تولید قم نیز 9 هزار میلیارد ریال بوده است.

مهرداد غضنفری همچنین گفت: به طور حتم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گردشگری قم موانعی وجود دارد، که می توان آنها را برداشت.

قم دارای 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 12 هزار تخت است.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: طبق قانون مهلت بانک ها برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و متقاضیان حداکثر یک ماه پس از معرفی از سوی دستگاه مربوطه است و زودتر از آن هیچ بانکی ملزم به پرداخت نیست، ولی برای تعامل و کمک بیشتر می توانند این مدت را چند روز کاهش دهند.