به گزارش اکونا پرس،

مهرداد غضنفری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم گفت: توسعه و اشتغال پایدار نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است که در همین راستا مرکز خدمات سرمایه گذاری در قم راه اندازی شده و با جدیت در حال پیگیری مسائل است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده ای که برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در قم به انجام رسیده است، خواستار استقرار مرکز خدمات سرمایه گذاری قم در مکانی مستقل شد و گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قم هر هفته تشکیل جلسه داده و مصوبات این کارگروه از سوی دستگاههای اجرایی کاملا پیگیری می شود.

معاون اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه موانع و مشکلات در بخش های مختلف اقتصادی در این استان بسیار کاهش یافته است، اظهار داشت: تسهیلات رونق تولید در استان قم به 900 میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیداکرده و ما امسال به دنبال ایجاد 14 هزار شغل در این استان هستیم.

وی با اشاره به سند توسعه و اشتغال استان قم در سال 97 خاطرنشان کرد: قم با وجود آنکه کمتر از 5 درصد جمعیت روستایی دارد، اما در جذب تسهیلات و اشتغالزایی روستایی در رتبه چهارم کشور قرار داشته و برنامه ریزی و اقدامات لازم برای توسعه آن در حال انجام است.

غضنفری در پایان از عدم همراهی بانک های خصوصی استان قم در پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال انتقاد کرد و گفت: بانک های دولتی حدود 80 درصد از منابع خود را برای پرداخت تسهیلات اختصاص داده اند، اما بانک های خصوصی با وجود منابع عظیم فقط 26 درصد از منابع خود را برای توسعه استان قم تسهیلات می دهند.