به گزارش اکونا پرس،آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه در 130 آیه قرآن کریم مقامات گوناگون حضرت زهرا(س) آمده است، اظهار کرد: درباره فاطمه زهرا 500 حدیث و بیش از 100 صفت وصف شده است و بخش بزرگی از درجات حضرت زهرا در کلمات و روایات پیامبر(ص)، ائمه اطهار و اصحاب رسول خدا در منابع شیعه و سنی آمده است و مجموعه گزارش‌ها نشان دهنده این است که این مقامات و درجات مورد اتفاق امت است.

وی با بیان اینکه خطبه فدکیه منشور انسان سازی است، اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) در پیشگاه خداوند به عالی ترین درجات قرب و اخلاص رسیده است و ایشان در خانه و جامعه یک الگوی تمام عیار است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه راهبری حضرت زهرا(س) در پایان عمر ایشان تجلی کرد، گفت: ایشان در قالب یک مهندس استراتژیک اجتماعی در پایان عمرشان ظهور و بروز کردند. وقتی فتنه برخاست و جامعه از مسیر نورانی به سمت انحراف و کجی گرایش یافت این شرایط ولایتمداری همچون فاطمه زهرا(س) را می‌خواست تا در برابر آن ایستادگی کند.

وی قیام حضرت زهرا(س) را قیامی راهبردی معطوف به آینده برای جلوگیری از انحراف در اندیشه اسلام دانست و تاکید کرد: ایشان می‌دانستند که در این قیام تاثیر آنی وجود ندارد ولی می‌دیدند که اگر قیام نکنند معارف الهی در معرض تزلزل قرار خواهد گرفت.

اعرافی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حقیقت ولایت و نبوت را از تحریف اساسی صیانت کرد، گفت: حضرت زهرا(س) بر همه امت اسلام حق دارند چرا که درخشش و تجلی خاندان پیامبر(ص) مرهون تلاش فاطمه است.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: امروز شاهد هستیم از هر سو تلاش می‌کنند که ما را از ارزش‌های انقلابی و اسلامی دور کنند و با شیوه‌های گوناگون استکبار به صحنه آمده است تا این میراث بزرگ شما ملت انقلابی ایران را کم بشمارند و کوچک نشان دهند.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای عظیم ملت در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: البته بیان دستاوردها به معنی این نیست که مشکل وجود ندارد و بی عیب و نقص هستیم؛ امروز زندگی مردم مستعضف با مشکل روبه رو است ولی مبادا این ضعف‌ها که باید رفع آن دنبال شود ما را از عظمت انقلاب دور شود.

وی با اشاره به اینکه سهامدار اصلی انقلاب ملت بزرگ و شجاع ایران است که در طول چهل سال در همه عرصه‌ها حضوری خیره کننده داشته است، خاطرنشان کرد: آینده این انقلاب و اسلام از آن شماست و حوزه و دانشگاه خادمان شما هستند؛ افتخار ماست که معارف الهی را به ملتی که پیشگام حرکت است عرضه کنیم.

اعرافی تصریح کرد: مبادا به خاطر پاره ای از مشکلات این همه خدمت و دستاوردهایی که در ثمره تلاش‌های گسترده محقق شده نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده برای تطهیر رژیم طاغوتی گفت: ما در قلمرو شاخص‌های ویژه و خاص یعنی استقلال، آزادی، امنیت و صیانت از مرزهای کشور دستاوردهای عظیمی داریم که قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: استقلال و امنیت ایران اسلامی قابل وصف نیست و مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران در استقلال کامل دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بالاترین درجه استقلال را به بار آورده است گفت: امروز قدرت ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای ایران زبانزد است و دشمنان ما می‌دانند که انقلاب اسلامی به قدرتی تبدیل شده است که نمی توانند آن را نادیده بگیرند و امیدواریم به فضل الهی این قدرت که برای همه ملت‌ها آزادی و امنیت به ارمغان می‌آورد در چهلمین سال انقلاب بیش از پیش تقویت شود.

اعرافی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی گفتمان تمدنی نوینی را به دنیا عرضه کرد افزود: ملت حرفی نو و سخنی جدید برای جهان به ارمغان آورد و به فضل الهی ارکان یک تمدن نوین را برای بشریت امروز پایه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در چهلمین سال قوی تر می‌ماند و در 22 بهمن تجلی بیشتری پیدا کرده و میلیون‌ها انسان عاشق اسلام و کشور در صحنه حضور یافته و همه خیالات مستکبران عالم نقش برآب خواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به تذکرات مراجع تقلید گفت: مسؤولان باید نسبت به تذکرات مطرح شده در حوزه مسائل فرهنگی و حجاب اهتمام داشته باشند؛ انتظار است خط مشی نظام در مسائل فرهنگی مورد اهتمام قرار گرفته و مسؤولان بی توجهی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسائل مرتبط با معیشت مردم بخش دیگری از تذکرات مراجع تقلید بوده است، گفت: انتظار است که در مسائل معیشتی با عزم جدی گره گشایی انجام شود.

اعرافی تصریح کرد: امیدواریم در مسئله FATF، پالرمو و اسناد بین المللی دقت نظر داشته و مواجهه هوشمندانه و شجاعانه داشته باشیم و در این مسائل هم انتظار است که موضع انقلابی با شجاعت لازم در برابر آنچه که دیگران مطرح کردند اتخاذ شود.

وی بیان اینکه برجام نشان داد که چگونه عهد شکنی کردند، افزود: چند ماه است که اروپایی ها وعده می‌دهند، صبر انقلابی ملت و مسؤولان باید مورد عنایت قرار گیرد.

امام جمعه قم گفت: ملت بزرگ ایران با تکیه بر اسلام عزیز و روح جهادی و انقلابی در برابر غرب ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به اوج عظمت و شکوه خواهیم رساند.