به گزارش اکونا پرس، استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن دهه ی فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: چهل سالگی نظام نقطه عطفی برای یادآوری رشادت ها و ایثارگری های کسانی است که در دوران مختلف آغازگر و ادامه دهنده ی راه انقلاب اسلامی بوده اند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب اسلامی رابرای مردم بازگو کنیم افزود: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و آنها بودند که در پیروزی نهضت و دفاع از آن پیشگام بوده اند.

سرمست با بیان اینکه برای بدخواهان نظام تفکیکی بین نظام و دولت وجود ندارد، امیدآفرینی درجامعه را وظیفه ی همه ی مسئولان و گروه های سیاسی دانست و ادامه داد: کسانیکه در داخل دولت را تخریب می کنند تیشه به ریشه ی نظام می زنند.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه نهضت اسلامی از قم شروع شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم چهل سالگی انقلاب در این استان باید با شکوه خاصی برگزار شود.

سرمست خدمت در نظام اسلامی را نیازمند توفیق الهی دانست و گفت: مسئولان باید قدر این فرصت را بدانند و در جهت رضایتمندی مردم گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه محوری و پاسخگویی را از ویژگی های مورد انتظار از مدیران دستگاه های اجرایی دانست و تصریح کرد: همچنانکه مدیران پیگیر مسائل مرتبط با دستگاه متبوع خود هستند بایستی پاسخگوی عملکردشان نیز باشند.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه روابط عمومی های دستگاه های دولتی باید فعال تر عمل کنند خاطرنشان کرد: معیار عملکرد دستگاه های اجرایی عملکرد مدیران و رضایتمندی مردم از ایشان است و مدیری که سستی کند و کم تحرک باشد کنار گذاشته خواهد شد.

سرمست با بیان اینکه از مدیران خواسته ایم برنامه هایشان را با اسناد بالادستی هماهنگ نمایند گفت: مسئولان دستگاه های دولتی موظف اند پروژه ی اولویت دار خود را با ارائه ی زمانبندی دقیق اجرایی دراختیار استانداری قم قرار دهند.

وی گفت: 368 پروژه با اعتباری بالغ بر 8100 میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال 1523 نفر در بخش های زیربنایی، کشاورزی، عمرانی، طرح های اشتغالزا در بخش روستایی و ... در دهه ی فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار قم در بخش دیگری از این برنامه به پرسش های خبرنگاران پیرامون حوزه های مختلف پاسخ گفت.

وی خبرنگاران را شریک دولت در توسعه ی کشور دانست و گفت: اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند.

سرمست با تاکید بر انتقاد سازنده رسانه ها توام با ارائه ی راهکار عملیاتی خاطرنشان کرد: در تبیین دستاوردهای دولت نیز باید اصحاب رسانه نقش فعال ایفا کنند.

وی در ادامه برخی عقب ماندگی های استان قم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به پروژه های شاخصی که تا هم اکنون بی نتیجه بوده اند، گفت: معتقد به تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام هستم و از نظرات کارشناسی اهل فن برای ادامه یا توقف آنها استفاده خواهم نمود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به بازدید اخیر خود از پروژه ی فرودگاه گفت: در مرحله ی اول باید حق و حقوق مردم و معارضین تعیین تکلیف شده و پروژه آماده ی واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه گذار شود.

استاندار قم ادامه داد: در رابطه با پروژه ی منوریل نیز اخیرا جلسه ای با شهردار و عوامل مدیریت شهری داشتیم که تاکید گردید این پروژه با سهل ترین شرایط به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود.

سرمست همچنین حضور مردم در صف مرغ و گوشت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه برخی مشکلات اقتصادی نتیجه ی مسائل خارجی هستند و حل آنها مستلزم تصمیمات در سطح ملی است گفت: بایستی مسئولان استان کمک کنند تا مردم در معیشت دچار مشکلات کمتری شوند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه مسئله ی محیط زیست را مورد توجه قرار داد و با اشاره به وظایف ذاتی دستگاه های مختلف در روند توسعه ای استان گفت: باید اهمیت برنامه های توسعه ای و میزان انعطاف آنها مشخص شده و پیوست زیست محیطی آنها تهیه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت از پروژه های کارشناسی شده ی مدیریت شهری اظهار داشت: عدالت توسعه ای بین مناطق مختلف شهری باید وجود داشته باشد؛ و هر خدمتی که مسئولان در راستای کمک به زندگی مردم بخواهند انجام دهند از حمایت استانداری قم برخوردار خواهند بود.

وی افزود: ضمن ارزیابی مستمر فعالیت های ادارات دولتی و مطالبه ی دغدغه های مردمی، پاسخگوی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی خواهم بود.

استاندار قم مشارکت بخش خصوصی را نیز برای طرح های توسعه ای استان قم دارای اهمیت دانست و گفت: جذب سرمایه گذار از کارهای اولویت دار در تحقق پروژه های عمرانی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دیدار خود با مراجع عظام تقلید و علما در بدو ورود به قم، آیات عظام را سرمایه های جهان تشیع و فرصتی برای مسئولان استان و کشور دانست و گفت: در ملاقاتی که با این بزرگواران داشته ام دغدغه ها، نصایح و رهنمودهای ایشان را دریافت نموده ام و در مسیر آن حرکت خواهم نمود.

استاندار قم خاطرنشان کرد:‌ در عمل به مسئولیت ها، خود را نیازمند ارشادات علمای اعلام و دعای خیر ایشان می دانم.

محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم نیز ضمن تفکیک پروژه های قابل افتتاح در دهه ی مبارک فجر اظهار داشت: احداث پل ونارچ به طول 2 ونیم کیلومتر، تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهاب با آزادراه قم-تهران، تکمیل زنجیره تولید و فراوری تخم مرغ و احداث 4 جایگاه سوخت، گازرسانی به مناطق روستایی و پروژه های بومی گردی و مراکز اقامتی و اجرای شبکه فاضلاب شهرک قدس به طول 4.2 کیلومتر بخشی از پروژه های قابل افتتاح می باشند.

بهشتی با بیان اینکه 147 پروژه توسط شهرداری قم در ایام دهه ی فجر افتتاح خواهند شد خاطرنشان کرد: اصلاح روکش آسفالت، توسعه ی فضای سبز، نورپردازی و زیباسازی، بازآفرینی در بافت های فرسوده و افتتاح دو ایستگاه آتش نشانی بخشی از این پروژه ها می باشند.

مهرداد غضنفری امرایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه تدوین سند اشتغال استان یکی از افتخارات استان قم در سال 97 بود اظهار داشت: در سال جاری شاهد همکاری بسیار خوب بانک های استان بودیم و بالغ بر 1000 میلیارد تومان مشارکت داشتیم که منجر به تثبیت 4000 شغل و ایجاد 400 شغل جدید گردید.

وی همچنین با اشاره به تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها به دلیل معوقات بانکی گفت: تلاش می کنیم تا در سال 98 با حل مشکلات چنین واحدهایی آنها را به چرخه ی تولید برگردانیم.