به گزارش اکونا پرس، استاندار قم با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرد.

وی سپس با حضور در آموزش و پرورش ناحیه ی 2 استان قم در مراسمی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد زنگ انقلاب را نواخت.

استاندار قم سپس استخر شهدای دانش آموز و مدرسه ی شهید احمدلو از پروژه های اداره کل نوسازی مدارس استان قم را افتتاح نمود.

دکتر بهرام سرمست در این برنامه ها طی سخنانی با اشاره به تلاش بدخواهان نظام برای ضربه‌زدن به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: علی رغم فشارهای خارجی شاهد بلوغ و بالندگی انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی آن هستیم.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان نقش قابل توجهی در کشور ایفا می کنند بیان داشت: مهمترین سرمایه های هر کشوری برای پیشرفت و توسعه دانش آموزان هستند.

سرمست دانش آموزان را آینده سازان کشور دانست و با بیان اینکه بار مدیریت کشور بر دوش نسل دانش آموز فعلی خواهد بود خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش از این جهت مسئولیت بسیار خطیری جهت پرورش نسل فرهیخته بر عهده دارد.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه بخش قابل توهی از مراکز آموزشی توسط خیرین ساخته می شوند گفت: مسئولان بایستی تدابیر لازم برای توسعه ی فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار و استفاده از ظرفیت خیرین در این مناطق را بیندیشند.

شایان ذکر است مدرسه شهید احمدلو با اعتبار 18000 میلیون ریال، استخر شنای شهدای دانش آموز با اعتبار 48179 میلیون ریال، ساختمان ورودی مدرسه تیزهوشان فرزانگان با اعتبار 3700 میلیون ریال و سالن ورزشی هنرستان تربیت بدنی فخری با اعتبار 11000 میلیون ریال در این مراسم به بهره برداری رسیدند.