به گزارش اکونا پرس، استاندار قم در همایش ملی "سرمایه اجتماعی و امنیت" که روز سه شنبه در تالار فرهنگ پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه از سال گذشته، با همت نیروی انتظامی، همایشی تحت عنوان "سهم من از امنیت" برگزار شد و دبیرخانه دائمی آن در استانداری قم تشکیل شد و امسال شاهد برگزاری دور دوم این همایش تحت عنوان "سرمایه اجتماعی و امنیت" هستیم، اظهار کرد: امنیت در بعد غیر مادی و نرم آن با احساس و باور همراه است که کار تخصصی در این حوزه خلا احساس می شود.

وی گفت: هر چه قدر به امنیت پایدار که محصول حفظ سرمایه اجتماعی است بیشتر بپردازیم مساله امنیت بیشتر محقق خواهد شد.

صادقی افزود: اگر امنیت را در به صورت تک بعدی و در بعد سخت و صوری آن دنبال کنیم، هیچ گاه به سرمایه اجتماعی قابل توجهی دست نخواهیم یافت.

وی ادامه داد: در فرایند تعاملات اجتماعی برقراری یک ارتباط سالم، درست و قابل قبول در همه سطوح اعم از حکمرانی و نهادهای اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

استاندار قم ارتقا سطح نشاط اجتماعی را دارای رابطه مستقیم با رشد سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: نشاط اجتماعی موضوعی بسیار گسترده، فراگیر و مرتبط با همه مسائل جامعه است.

وی افزود: اگر ارتباط صادقانه، صمیمانه و منصفانه وجود داشته باشد و علمکرد مسئولان نیز بر اساس این نگرش صورت بگیرد، به طور حتم نتیجه مطلوب نیز حاصل می شود.