به گزارش اکونا پرس، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم بیان کرد: به منظور کمک به اطعام نیازمندان استان، 37 هزار مددجوی کمیته امداد از بن کارت های حمایتی برای تهیه سبد اقلام غذایی مورد نیاز خود بهره مند می شوند.

رشیدی افزود: مبلغ تعیین شده این بن کارت ها برای خانواده های یک و دو نفره، یک میلیون ریال و برای خانواده های سه نفره و بیشتر یک میلیون و 500 هزار ریال است.

وی گفت: هزینه پیش بینی شده این طرح، 27 میلیارد ریال است که امیدواریم با کمک خیران و مردم استان، در کوتاه ترین زمان تامین شود.

رشیدی ادامه داد: در کنار این طرح، عده ای از مردم علاقه دارند اقلام خوراکی مورد نیاز مددجویان را تامین کنند که در این رابطه 10 هزار کیسه همیان مولا در سطح شهر و مصلای نماز جمعه توزیع شد تا خیران کمک های خود را در داخل آن قرار داده و برای رسیدن به دست نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

وی گفت: از مردم خیر استان می خواهیم کمک های خود را بیشتر به صورت نقدی و اقلام غذایی خشک همچون برنج، روغن و ماکارانی در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا کار ساماندهی این اقلام و رساندن آن ها به دست نیازمندان، با دقت و حفظ کرامت بیشتری صورت گیرد.

معاون کمیته امداد قم بیان کرد: کمیته امداد استان قم همچنین آماده است در زمینه توزیع غذای گرم و یا برپایی سفرهای افطار در ماه مبارک رمضان با خیران همکاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، برنامه گسترده ای برای حمایت از مددجویان و جلب کمک های مردمی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) قم در میدان آستانه برگزار می شود و همه مردم استان می توانند به سهم خود در این برنامه خیریه مشارکت کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: جمع آوری منسجم زکات فطره در قم، مساله مهم دیگری است که باید نسبت به آن توجه لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس آمار، استان قم ظرفیت جمع آوری مبلغ 50 تا 60 میلیارد ریال زکات فطره دارد که اگر این رقم به صورت یکجا جمع و ساماندهی شود می توان بسیاری از مشکل های خانواده های تحت پوشش را حل کرد.

رشیدی ادامه داد: اما اگر زکات فطره به صورت فردی میان مستمندان توزیع شود نه مشکلی از آنان حل می کند و نه می توان با مبلغ کم، برای رفع فقر کاری انجام داد.

وی گفت: در روز عید فطر صندوق های جمع آوری زکات فطره کمیته امداد امام خمینی (ره) در تمامی اماکن زیارتی، مساجد و مکان های برگزاری نماز عید، برپا است و مردم می توانند زکات خود را از این طریق در اختیار نیازمندان قرار دهند.

معاون کمیته امداد قم بیان کرد: کمیته امداد استان قم به غیر از ایام ماه مبارک رمضان، در تمامی ایام سال نیز آمادگی دارد تا کمک های مردمی را به صورت مستقیم و از طریق مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه های الکترونیک و فضای مجازی دریافت کند و در اختیار نیازمندان قرار دهد.

20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.

همچنین 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه هستند که همگی سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم است.

یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم است.