به گزارش اکونا پرس، مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه دو شهرستان قم با اشاره به تدارک گسترده اداره اوقاف ناحیه دو برای گرامیداشت سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: بر این اساس مراسم جشن و سرور در بقاع متبرکه شاخص این ناحیه برگزار می‌شود.

وی افزود: در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) و طی دو شب، مراسم جشن تدارک دیده شده است؛ بر این اساس در شب میلاد به همراه ضیافت افطاری برای دو هزار نفر شاهد سخنرانی و مداحی حاج احمد پناهیان خواهیم بود و و در شام میلاد افطاری برای ۴۰۰ نفر فراهم شده است.

محمد شکری با اشاره به برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن(ع) در آستان مقدس امامزاده جمال‌الدین(ع) عنوان کرد: مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) به همراه پذیرایی از شرکت‌کنندگان برای ۱۵۰۰ نفر در هنگام سحر و مداحی حاج محمد ایرانی از و حاج حسن برخورداری در این بقعه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حرم مطهر امامزاده جعفر شهید(ع) نیز جشن میلاد امام حسن(ع) با سخنرانی آیت الله صالحی خوانساری و مداحی برادر موسوی و پذیرایی ضیافت افطار برای ۴۰۰ نفر از شرکت کنندگان تدارک دیده شده و علاوه بر این مراسم جشن در امامزاده طی دو شب به همراه ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از ۶۰۰ نفر برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه دو استان قم خاطرنشان کرد: در آستان مقدس امامزادگان احمد و علی(ع) نیز شاهد برپایی ایستگاه صلواتی در هنگام افطار و پذیرایی از روزه‌داران با افطاری ساده با ظرفیت ۷۰۰ نفر و نیز برگزاری مراسم جشن میلاد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برپایی ایستگاه صلواتی در جوار حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) زواریون و مسجدحضرت ابوالفضل (ع) در شب میلاد برای ۱۰۰۰ نفر در دستور کار قرار گرفته است افزود: همچنین برپایی مراسم جشن و سرور میلاد امام حسن مجتبی(ع) برای دو شب پیاپی در آستان نورانی امامزاده سید معصوم(ع) به همراه پذیرایی از روزه‌داران برای ۶۰۰ نفر و برگزاری مراسم جشن در چهار بقعه دیگر هم جزو برنامه‌های اداره اوقاف ناحیه دو شهرستان قم به شمار می‌روند.

شکری تصریح کرد: در مجموع شاهد پذیرایی و ضیافت افطاری و سحری در سه بقعه متبرکه برای ۴۱۰۰ نفر و برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرائی از روزه‌دارن در چهار بقعه متبرکه برای ۲۹۰۰ نفر، هستیم.