به گزارش اکونا پرس،

عباس امینی‌زاده در جشن آغاز سال تحصیلی در مدارس محله کوی ملت بندرعباس با گرامیداشت بازگشایی مدارس و تبریک این روز به همه دانش‌آموزان و معلمان، اظهار کرد: همزمان با شروع فصل پاییز و در طلیعه ماه مهر، یاد و خاطره حماسه سازان و شهیدان دفاع مقدس به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید را گرامی می‌داریم و بر روح تابناک امام شهیدان، بنیانگذار جمهوری اسلامی که رسالت حضور انبیا (ع) را بر امر آموزش و پرورش انسان‌ها برشمرد و معلم و مدرسه را مبدأ سعادت و شقاوت دانست، درود می‌فرستم.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب، آموزش و پرورش را کانون اساسی برای خلق دنیای آینده مطرح فرموده و آینده کشور را مرهون تلاش امروز این نهاد دانسته‌اند، افزود: مجموعه آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، همه تلاش خود را به کار گرفته تا با یاری و همراهی مربیان و معلمان دلسوز، در جهت ارتقای کمی و کیفی موفقیت دانش‌آموزان موثر باشد.

شهردار بندرعباس ادامه داد: اهتمام جدی به ساحت‌های تربیت، توسعه عدالت آموزشی، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفتگو و پرورش نسلی توانمند، صلح جو و متخلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی جزو مواردی است که باید مدنظر مسئولان قرار داشته باشد.

امینی‌زاده تاکید کرد: بدون تردید معلمان و آموزگاران دلسوز، به عنوان طلایه‌داران دانایی، اصلی‌ترین محور تحقق عینی سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه بوده و در کنار همراهی و مشارکت اولیای دانش‌آموزان می‌توانند تسهیل‌گر دست‌یابی به این افق‌های روشن باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون‌ که در پرتو هدایت‌‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و درایت دولت تدبیر و امید، عرصه تعلیم و تربیت در مسیر تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، راه رشد، تعالی و کمال را می‌پیماید، مجموعه آموزش ‌و پرورش نیز باید به‌ عنوان بسترساز این امر خطیر، با خدمت شبانه‌روزی و استفاده از همه مزیت‌ها و با همکاری سایر بخش‌ها به سمت بهبود وضع موجود حرکت کند.

وی تاکید کرد: کسب موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته نشان از آغاز اقدامات موثر و قابل توجه در این زمینه است که امیدواریم این موفقیت‌ها در سال جاری نیز جایگاه هرمزگان را ارتقاء دهد.