به گزارش اکونا پرس،

سید علی در کارگاه آموزشی صندوق ضمانت صادرات ایران در هتل هما بندرعباس اظهار داشت: هیچ معامله ای در دنیا بدون بیمه ضمانت امکان پذیر نیست.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات غیر نفتی ما ۴۵ میلیارد دلار است، تصریح کرد: این رقم در سال جاری به ۶۰ میلیارد دلار می رسد.

 

سیدعلی ادامه داد: ما نمی توانیم تنها به نفت اتکا کنیم و مدیریت خوب در عرصه صادرات می تواند ما را از درآمدهای نفتی بی نیاز سازد.

 

وی کارمزد صندوق ضمانت صادرات را زیر یک درصد عنوان کرد و افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران اقدامات قابل توجهی در حوزه ضمانت صادرات انجام داده است که شناسایی خریداران نیز از اقدامات در خور توجه این صندوق است

 

سید علی بیان داشت: ما می توانیم سقف اعتبارات مشتری ها را در کشورهای دنیا ارزیابی کنیم که فعال اقتصادی بتواند با خیال آسوده مراودات داشته باشد.

 

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه ما ریسک صادرکنندگان را متقبل می شویم اضافه کرد: ما حتی می توانیم صادرکنندگان را برای خرید از کارخانجات تضمین نماییم تا صادرکننده بتواند با خیال راحت کالای مورد نیاز خود را از کارخانه ها فر اهم نماید.

 

وی تصریح کرد: بزرگترین بیمه گرهای دنیا ریسک صندوق ضمانت صادرات ایران را به عهده گرفته اند و فعالان اقتصادی بکوشند تا از تمام ظرفیت های این صندوق استفاده کنند.