به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت شورای المپیک آسیا، میلیونها کودک ایرانی ۳ روز در هفته پای برنامه های مجری ویژه کودکان در تلویزیون ملی ایران(صدا و سیما) با نام فارسی عموپورنگ( به انگلیسی Uncle Porang) مینشینند و در برنامه فان ران بخش ایران( Iran Fun-Run leg) بیش از ۲۰۰ کودک شانس دیدار حضوری این هنرمند و اجرای زنده پیدا کردند. 

فاطمه، دختر ۹ ساله و یکی از ۲۰۰ کودک حاضر در برنامه می‌گوید: "دیدن عموپورنگ را باور نمیکردم و به قدری خوشحالم که در برنامه شرکت کردم و  او را از نزدیک دیدم". 

عموپورنگ در برنامه ای حاضر شد که طی آن مهمانانی از کمیته برگزاری بازی های آسیایی و شورای المپیک آسیا با استقبال و خوشامدگویی گرم دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران، سید مناف هاشمی روبرو شدند. 

از دیگر مهمانان می توان به حضور چانگ هوآ سفیر کشور چین در تهران اشاره کرد که حتی پیش از اجرای برنامه با مردم حاضر در رویداد عکس می گرفت. 

اما نقطه قابل توجه در اجرای برنامه فوق العاده کمیته ملی المپیک ایران، مجری گری و حضور کامل عموپورنگ در صحنه رویداد بود که فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل کمیته در اینباره گفت: "دوست داشتیم کودکان شاد باشند و لحظات لذتبخشی برایشان فراهم کنیم". 

برنامه ای زیبا و رنگارنگ اجرا گردید که کودکان ۵ تا ۱۳ ساله واژه بازیهای آسیایی را که توسط دوربین پروازی (هلی شات) ضبط می گردید به اجرا گذاشتند و ضمن پخش موزیکهای جذاب و صدای عموپورنگ آنرا آغاز کردند. سپس در یک مسیر ۷۵۰ متری تمامی کودکان فان ران را آغاز کردند و در پایان به تمامی آنها مدال و لوحی با امضا حسین المسلم، مدیرکل شورای المپیک آسیا اهدا شد. 

 جین ژو جیان، مدیر رسانه و پخش OCA گفت: "هجدهمین برنامه فان ران بازیهایی آسیایی بود و یکی از بهترین بهترینها. کمیته ملی المپیک ایران بهترین و زیباترین رویدادهارا برگزار میکند؛ از آنها بخاطر خلق این صحنه های جذاب و نمایش زیبا متشکریم. بهترین مجری برنامه را داشتیم اما از خانواده و مهمتر از همه کودکانی که تشکر میکنم که در این رویداد حاضر شدند". 

هوآ، سفیر چین در تهران به مهمانان حاضر در ایران از کمیته برگزاری و شورای المپیک آسیا خوشامدگفت و از برگزاری این رویداد توسط کمیته ملی المپیک تقدیر کرد. 

یائو فِی، معاون دفتر اجرایی ستاد برگزاری بازیهای آسیایی نیز برای ورزشکاران ایران در این بازیها ارزوی موفقیت کرد. 

صحبتهای دکتر سید مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران با تشویق و همراهی دیگران هنگامی توام شد که وی گفت: "این شادمانی را با قهرمانان تکرار خواهیم کرد".

 

75514_orig