به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛این کمیته در راستای تحقق اهداف جنبش المپیک در نظر دارد روز المپیک (OLYMPICDAY) را با مشارکت ورزشکاران، المپین ها، قهرمانان، دانشجویان و کودکان درقالب اجرای برنامه های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی گرامی بدارد.

همه ساله کمیته های ملی المپیک در سراسر دنیا، روز المپیک (23 ژوئن) را به مناسبت سالگرد تأسیس کمیته بین ا لمللی المپیک جشن می گیرند و جهان را به دوستی، صلح و همبستگی دعوت می نمایند.

این رویداد با حمایت کمیته بین المللی المپیک(IOC) و با هدف ترویج ارزشهای المپیک و ترغیب مردم به انجام فعالیتهای ورزشی، برگزار می گردد.

جهت گرامیداشت این رویداد در سال جاری برنامه های ورزشی، فرهنگی و آموزشی توسط واحد همبستگی المپیک با همکاری سایر بخش های کمیته و آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری میباشد. این برنامه ها شامل :

- کارگاه آموزش المپیک و بازدید از موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک ویژه دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبائی وتهران از 28 لغایت 30 خرداد ماه 1402

- برگزاری رویداد المپیک و کودک با حضور کودکان و نوجوانان در بازه سنی 3 تا 15 سال در محل آکادمی ملی المپیک در تاریخ 4 تیر ماه 1402

- مشارکت ورزشکاران، المپین ها و قهرمانان در راستای گرامیداشت روز المپیک ازطریق شبکه های اجتماعی همچنین کمیته ملی المپیک مقارن با بزرگداشت روز المپیک، در راستای توسعه صلح وورزش و انجام مسئولیت های اجتماعی با هدف بهبود و تسهیل شرایط مددجویان، اقدام به انعقاد تفاهم نامه با سازمان ورزش امور زندانهای کشور می نماید.

این تفاهم نامه بر برگزاری رویدادهای مشترک، اجرای پروژه ها، برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی و ایجاد بسترهای مناسب جهت بهره مندی از فرصت های ورزشی برای اقشارآسیب پذیر جامعه تاکید دارد.

همچنین اهداء جام مسابقات کشتی گالیسیای اسپانیا از سوی سازمان ورزش زندانهای کشور به موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک از دیگر برنامه این رویداد بزرگ ورزشی، فرهنگی اجتماعی است.