به گزارش اکونا پرس،

این تصمیم فیفا در ارتباط با اتفاقاتی که در مراسم اهدای مدال به اعضای تیم ملی اسپانیا، قهرمان جام جهانی 2023 در شهر سیدنی استرالیا رخ داد اتخاذ شده است. در مراسم اهدای مدال به تیم قهرمان، روبیالس برای تبریک به جنیفر ارموسو ستاره تیم ملی اسپانیا دست به حرکتی غیرمتعارف زد که به زعم بسیاری از رسانه‌ها، سازمان‌ها و چهره‌های ورزشی نوعی تعرض و سوء‌استفاده از قدرت برای خشونت جنسی قلمداد شده است.

تصور می‌شد که روبیالس در مواجهه با فشار انتقادات از او به خاطر این حرکت، روز گذشته (جمعه) در مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال اسپانیا استعفای خود را اعلام کند اما او این کار را انجام نداد. اکنون اما فیفا وارد عمل شده و قبل از آنکه اسپانیایی‌ها بخواهند تصمیمی درباره رئیس فدراسیون‌ فوتبال‌شان بگیرند، فعالیت او را تعلیق کرده است.

در بیانیه کمیته انضباطی فیفا آمده است: خورخه ایوان پالاسیو، رئیس کمیته انضباطی فیفا با اختیاراتی که طبق ماده 51 اساسنامه انضباطی فیفا به او اعطا شده است، امروز تصمیم گرفته است که موقتاً تمام فعالیت‌های فوتبالی روبیالس را در سطح ملی و بین‌المللی تعلیق کند. این حکم از امروز و به مدت 90 روز لازم الاجرا است. همچنین آقای لوئیس روبیالس در این مدت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اجازه برقراری هیچ گونه تماس یا ارتباطی را با جنیفر ارموسو یا نزدیکان او ندارند. این حکم درباره تمامی اعضا و کارکنان فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز صدق می‌کند و آنها نیز با واسطه یا بدون واسطه اجازه ارتباط با بازیکن تیم ملی بانوان اسپانیا و نزدیکان او را ندارند. حکم صادر شده برای اجرا به فدراسیون فوتبال اسپانیا و اتحادیه فوتبال اروپا ابلاغ شده است. فیفا تا پایان فرایند دادرسی و صدور حکم نهایی هیچ اطلاعیه دیگری در خصوص این پرونده منتشر نخواهد کرد.