به گزارش اکونا پرس،

دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از نشست هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مباحث دستور جلسه نشست هیئت اجرایی امروز در خصوص موضوعات پیش از اعزام کاروان شهید حججی به بازی های آسیایی هانگژو بود. گزارش تکمیلی درخصوص لیست ورزشکاران، کادر سرپرستی، تیم‌های فنی، روسای فدراسیون ها، کادرسرپرستی و  پزشکی و سایر دوستانی که در کاروان حضور دارند، ارائه شد که در نهایت نظر اعضاء این بود که با اصلاحات مختصری لیست را نهایی تلقی کنیم چراکه در کلیات مشکلی نیست و بعد از رفع جزئیات لیست نهایی نفرات اعزامی اعلام می شود.

وی ادامه داد: از آنجاییکه طبق مصوبه شورای برون مرزی که لیست حدود ۵۳۰ نفر به عنوان حداکثر نفرات اعزامی اعلام شد، احتمال می دهیم در جلسه ستاد عالی یا کمیسیون تخصصی برخی نفرات حذف شوند که بعد از نهایی شدن،  لیست نهایی کاروان بازی‌های آسیایی را به صورت جزیی اعم ورزشکار، رسانه، کادرفنی، کادر سرپرستی و... برای اطلاع عموم روی سایت کمیته قرار می گیرد.

دکتر هاشمی افزود: از دیگر مصوبات امروز ارائه گزارش مجمع آینده بود؛ اعضاء در دو جلسه قبل‌تر به رئیس کمیته اختیار دادند که زمان مناسب برای مجمع عمومی را در نظر بگیرد. با توجه به نزدیکی به بازی‌های آسیایی  هانگژو و اینکه گزارش حسابرس آماده نبود موضوع امروز پیگیری شد و گزارش حسابرس مورد تایید و تصویب اعضاء قرار گرفت. همچنین بندهایی داریم که اعضا تکلیف کردند برخی بندها از لحاظ مالکیت و مالی تعیین تکلیف شود.

در ادامه دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص پاداش‌ ورزشکارانی که سهمیه المپیک پاریس را کسب می کنند، اظهار کرد: پیش از این به سهمیه المپیک پاداش ۳۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده بود که امروز با تایید اعضای هیئت اجرایی پاداش به ۵۰ میلیون تومان تغییر کرد و در اولین فرصت پاداش به دارندگان سهمیه المپیک پاریس پرداخت می‌کنیم. و این پاداش به شرمینه چهل امیرانی بعنوان دومین ورزشکاری که موفق به کسب سهمیه المپیک گردید اهدا می شود

دکتر هاشمی افزود: از دیگر مصوبات امروز حمایت مالی از ورزشکاران  و کادرفنی پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو بود؛ از آنجاییکه در بازدیدهای اخیر از اردوها ورزشکاران و مربیان مشکلات مالی خود را مطرح کردند مقررشد تا  به لحاظ مالی پیش از اعزام به آنان کمک کنیم و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به طور مشترک  مبلغ 20 میلیون تومان به ورزشکاران و کادرفنی(اعم از مربی، سرمربی و کسانی که در کتابچه بازی‌های عضو تیم فنی هستند) بپردازیم.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو در واکنش به این موضوع که آیا امکان تغییر در لیست تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی وجود دارد گفت: مهلت همه رشته ها به پایان رسیده است اما از آنجاییکه فوتبال دیرتر از سایر رشته ها کار را شروع کرد طبیعی بود که به جمع بندی نرسند. بیشترین همکاری را با فوتبال انجام دادیم و اختیاراتی برای اصلاحات گرفتیم. ‌از هفته گذشته در تلاش برای جایگزینی ۲ بازیکن هستیم. اگر نام این دو نفر در لانگ لیست باشد، کار راحت است اما اگر نباشد کار سخت خواهد شد.