به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون والیبال امروز (یک‌شنبه 19 شهریور) در تالار استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون برگزار شد.

سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، وحید مرادی نایب رئیس، میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان، شکر شکن مشاور حسابرسی در امور مجمع، مهدی اسلامی خزانه دار، نماینده کمیته ملی پارالمپیک، روسای هیات‌های استانی والیبال، مدیران عامل باشگاه‌های والیبالی، نمایندگان سازمان‌های عضو مجمع و … از جمله نفرات شرکت کننده در این مجمع هستند.

این مجمع با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال در سخنان کوتاهی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، برنامه مجمع را تشریح کرد.

در ادامه کلیپی از عملکرد فدراسیون والیبال و تیم‌های ملی ایران در شش ماهه نخست سال 1402 و آرمان‌های والیبال ایران نمایش داده شد.

رئیس فدراسیون والیبال نیز گزارشی از عملکرد فدراسیون در سال 1401 و شش ماهه نخست سال جاری ارائه کرد.

دکتر محمدرضا داورزنی گفت: امیدوارم در فضای کاری بیشتر با توجه به رویدادهای پیش رو خود را برای برآوردن خواسته مردم و انتظار جامعه والیبال آماده تر کنیم و برای سومین بار کسب سهمیه المپیک کنیم.

وی افزود: اتفاقاتی که در دو دهه گذشته رخ داده نتیجه زحمات همه شما عزیزان است و امیدوارم باقی سال 1402 که 6 ماه سخت آن گذشته است را به خوبی پشت سر بگذاریم.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: سال 1401 سال بسیار پربرنامه ای بود این 6 ماه 1402 هم به لحاظ نتایج در رده های پایه و انتظارات مردم در مسابقات قهرمانی آسیا سخت بود و باید تلاش کنیم چالشی که در آسیا داریم را به خوبی پشت سر بگذاریم.

داورزنی ضمن تبریک به تیم ملی زیر 16 سال که در رقابت های قهرمانی آسیا مدال طلا کسب کرد، گفت: این تیم با کسب عنوان قهرمانی آسیا در نخستین مسابقه این رده سنی، سال آینده در رقابت‌های قهرمانی جهان زیر 17 سال حضور خواهد داشت. نائب قهرمانی نوجوانان جهان و قهرمانی جوانان همگی بیانگر پشتوانه‌های خوبی است که برای تیم بزرگسالان در راه است و با تلاش بیشتر تیم به امید خدا تیم قدرتمندتری در آینده بسازیم.

در برنامه بعدی نشست، نماینده موسسه شرکت حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام نگر آریا گزارش سال 1401 حسابرس مستقل فدراسیون والیبال را ارائه کرد.

رئیس فدراسیون والیبال نیز درباره مشکلات اجرای قوانین و تاخیر سازمان‌های نظارتی در بررسی اسناد، مطالبی را برای آگاهی اعضای مجمع بیان کرد.

مهدی اسلامی خزانه دار فدراسیون نیز گزارش‌های مالی، صورت دارائی، مطالبات، صورت حساب دوره عملکرد سالیانه تا پایان سال 1401 را ارائه کرد و گفت: فدراسیون والیبال بر اساس تفاهم‌نامه خود با وزارت ورزش و جوانان تعهد کرده بود که در سال 1402 5۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند و این رقم با 184 درصد رشد نسبت به تفاهم‌نامه به مبلغ 92 میلیارد تومان رسید.

خزانه دار فدارسیون تصریح کرد: از سوی دیگر بر اساس فهرست اعتبارات سال 1402 یک میلیارد و 350 میلیون تومان برای هیات‌های استانی در نظر گرفته شده بود که این مبلغ به 6 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش یافت تا هیات‌ها در اجرایی کردن برنامه‌های خود با مشکل مالی روبرو نشوند.

شکر شکن مشاور حسابرسی در امور مجمع نیز سئوالاتی درباره گزارش حسابرسی و خزانه دار مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کرد و تاکید کرد که فدراسیون والیبال در زمینه گزارش‌های مالی و حسابرسی پیش‌رو است.

رئیس فدراسیون والیبال نیز در ادامه گزارش‌های حسابرسی و مالی گفت: فدراسیون والیبال 84 درصد منابع مالی خود را خودش تامین کرده است و تنها 16 درصد از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دریافت کرده است که ضرورت دارد با توجه به هزینه های بسیار بالای اعزام تیم‌ها در سال‌های آینده این روند تغییراتی داشته باشد.

در ادامه گزارش بازرس فدراسیون والیبال درباره عملکرد سال 1401 و پیشنهادات بازرس برای اطلاع اعضای مجمع ارائه شد.

بررسی آئین‌نامه سازمان لیگ از دیگر محورهای نشست مجمع عمومی سالیانه فدراسیون والیبال بود که با رای اکثریت اعضای شرکت کننده تصویب شد.

در ادامه این نشست معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موفقت‌های والیبال در رده‌های سنی پایه در سال 1402 گفت: این عملکرد بیان کننده ایجاد ساختار مناسب برای جایگزین بازیکنان بزرگسالان در سال‌های آینده است.

سیدمحمد پولادگر ادامه داد: داورزنی از مدیرانی است که پیش از فدراسیون والیبال در حوزه های دیگر ورزش کشور تجربه خوب و ارزشمندی کسب کرد و همه را در خدمت والیبال قرار داد که نتیجه آن عملکرد خوبی است که همه شاهد آن هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی با اشاره به این که این روزها توقع مردم در رده سنی بزرگسالان برآورده نشده، تصریح کرد: این در حالی است که در رده‌های پایه نتایج درخشانی کسب شد و این نشان می‌دهد فدراسیون در پشتوانه سازی بزرگسالان موفق عمل کرده و امیدواریم که در سال‌های پیش رو همین نوجوانان و جوانان جایگزین بزرگسالان شوند. در کشور ما معمولا موفقیت‌های رده پایه خیلی پررنگ نمی‌شود در حالی که این موضوع بسیار مهم است چون در این رده سنی تکراری وجود ندارد و بازیکنان بالافاصله در رده سنی دیگر قرار می گیرند. رده های سنی در رسانه و افکار عمومی کمتر مورد توجه قرار می گیرند و مردم تنها یک موفقیت بزرگ را در ذهن ثبت کرده و اتفاقات دیگر خیلی به چشمشان نمی آید.

وی در ادامه افزود: نتایجی که در رده‌های سنی به دست آمد بسیار امیدوار کننده است، هرچند انتظارات مردم در حوزه بزرگسالان برآورده نشد، امیدواریم در ماه های پیش رو هم انتظارات آن ها برآورده شود که در صدر آن نتایج والیبال در بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک است. همه می دانیم که کسب سهمیه المپیک یک موفقیت است و والیبال ایران دو بار این موفقیت را به دست آورده و با توجه به پتانسیل والیبال کسب سومین سهمیه دور از دسترس نیست.

در پایان مجمع و با خروج مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از سالن استاد فارسی، نشست صمیمانه مسئولین فدراسیون والیبال با روسای هیات‌های استانی و مدیران عامل باشگاه‌ها برگزار شد.