به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ادامه بازیهای آسیایی هانگژو از نخستین ساعات صبح مسابقات دوچرخه سواری کوهستان آغاز شد. در این رقابت فرانک پرتوآذر دوچرخه سوار ایران حضور داشت و با ۷ رکابزن دیگر رقابت سنگین و نزدیکی برگزار کرد.

دو رکابزن چینی به نام‌های لی هونگ‌فنگ و ما کای‌ژیا و آلینا سرکولووا از قزاقستان رقبای اصلی پرتوآذر در این مسابقه بودند.

مسیر پرپیچ و خم مسابقه در کوهستان‌های هانگژو و شرجی و دمای بالا کار رکابزنان را دشوار کرده بود به گونه‌ای که رکابزن فیلیپینی در پایان دور دوم مسابقه از حال رفت.

در این مسابقه دشوار و جذاب رکابزنان چینی با توجه به آشنایی مسیر و البته امتیاز میزبانی از ابتدا از بقیه پیش افتادند تا مدال‌های طلا و نقره را برای میزبان رزرو کنند.

در پایان لی با حدنصاب یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۵۹ ثانیه مدال طلا گرفت و ما با ۵ دقیقه و ۴۶ ثانیه اختلاف نقره‌ای شد.

برای جایگاه سوم و کسب مدال برنز رقابت نفسگیر و نزدیکی میان پرتوآذر و آلینا از قزاقستان برگزار شد و در پایان ۴ دور رقابت جانانه دختر رکابزن ایران توانست رقیب قزاق خود را که رنک ۱ مسابقات را داشت پشت سر گذاشته و با اختلاف ۱۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه مدال باارزش برنز را کسب کرده و نام خود را به تاریخ سنجاق کند.

مدال پرتوآذر نخستین مدال تاریخ دوچرخه سواری زنان ایران در بازیهای آسیایی است. این چهارمین مدال کاروان ایران در بازیهای آسیایی هانگژو محسوب می شود و جالب اینکه همانند ۳ مدال قبلی باز هم به نام زنان ایران ضرب شد تا هر ۴ مدال ایران تا این لحظه را دختران ایران زمین کسب کرده باشند.